مدریریت بازاریابی و امورمشتریان
وظایف و اهداف :
1- برنامه ریزی، مدیریت و هدایت سیاستها و تدابیر بازاریابی ، جهت مدیریت تقاضای محصولات و ارزش آنها
2- تعریف و باز تعریف دائمی محصولات وخدمات و توسعه بازار و فروش آنها در رقابت با رقبای بالقوه و بالفعل
3- قیمت گذاری جهت حداکثر سازی سود با حفظ و ارتقای رضایت و اعتماد مصرف کنندگان
4- بررسی و تحلیل کلیه روندهای مربوط به محصولات در بازار و شناسایی و اجرای اقدامات جبرانی
5- شناسایی محصولات جدید و برنامه ریزی و اجرای ایجاد تقاضا برای آنها
6- توسعه کانالهای توزیع و ارتقاء آنها
7- مدیریت ارتباطات با مصرف کنندگان و توسعه بازارهای مصرف داخلی و خارجی برای محصولات موجود و محصولات جدید تعریف شده
8- مدیریت کلیه ابزارهای توسعه بازار
9- تعریف و اجرای مستمر کمپینهای تبلیغی ، آموزشی و ترویجی مختلف برای محصولات شرکت در اشکال مختلف و اهداف متنوع با یاری سایر بخشهای شرکت
10- مدیریت و هدایت کلیه کمیته ها ، کارگروه ها و سازو کارهای مشترک با سایر بخشهای شرکت در راستای اهداف بازاریابی
11- تحلیل و مراقبت دائمی از کلیه روندهای مربوطه به بازاریابی با ابزارهای تحلیلی مختلف و با استفاده از بازخوردهای دریافت شده از کمپینها مربوطه که در بانک اطلاعاتی در دسترس دائما ذخیره شده و مورد استفاده قرار میگیرد.
· بررسی و اعلام نظر در خصوص قیمت ، آنالیز کودی و نیاز سنجی بازار بیش از 50 نوع از کود کشاورزی شرکت های متقاضی همکاری
· برگزاری کمیته ها فنی بازرگانی
· برنامه ریزی و هدایت امور بازاریابی با نگاه به نیاز بازارهای هدف و درخواست كه اولين ويژگي بازاريابي و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است و اخذ استعلام تحقیق بازارهای هدف از نیاز کشاورزان توسط مدیریت های شعب استانی تحقق می پذیرد
· پیگیری و برگزاری جلسات متعدد در جهت رفع مشکلات باشگاه کشاورزان
· برگزاری جلسات با شرکت های طرف قرارداد در جهت رفع مشکلات فی مابین
· حضور فعال در نمايشگاهها ، بازديد از بازارهاي گوناگون و بودن در محيط بازار
· بررسي و ارزيابي گذشته و استفاده از تجربيات . تحليل موقعيت بازار با توجه به آنچه هستيم و داريم و آنچه بايد داشته باشيم
· نفوذ در بازار کشاورزی و معرفي و شناساندن سبد کالای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و خدمات آن با استفاده از عوامل قابل كنترل بازاريابي (محصول ، قيمت ، توزيع و پيشبرد فروش )
· برگزاری جشنواره های ویژه فروش در راستای تبليغات و تشويقات به موقع و آگاه ساختن ، متقاعد ساختن و ترغيب مشتريان (کارگزاران ،کشاورزان ،....) براي ارتباط بيشتر با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی .
· شناخت بازار کشاورزی تلاشي نظام مند است براي گردآوري ، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه اجزاي تشكيل دهنده نهاده های کشاورزی و نظام بازار مانند خريداران بالقوه و بالفعل ، فروشندگان که در همین راستا برای عقد قرار دادهای جدید با تولید کنندگان به مذاکره و تعامل برآمدیم
· فعالیت های باشگاهی سامانه 1559 که در این مدیریت پیگیری و در حال انجام میباشد شامل 1 : پذیرش عضویت کشاورزان در باشگاه 2: مشاوره در کلیه امور زراعی و باغی 3: ارائه خدمات هواشناسی تخصصی کشاورزی 4: انجام خدمات آزمایش خاک 5: آموزش مجازی و حضوری 6: سفارش گزاری نهاده ها و هماهنگی در جهت تحویل آن7: رسیدگی به پیشنهادات و انتقادات سازنده
.