جزئیات مقاله

تهیه و تنظیم: حسین زمانی

اعمال نفوذ قدرت محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی، می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان و مشتری های خود را به طور حیرت انگیزی افزایش دهید. اما شروع هر کاری بدون تجربه قبلی یا بصیرت کافی، می تواند چالش برانگیز باشد.

خیلی مهم است که شما اصول اولیه بازاریابی رسانه های اجتماعی را درک کنید. از برجسته تر کردن کیفیت گرفته، تا افزایش کلیک های آنلاین شما؛ وفادار ماندن به این 10 قانون شالوده ای خواهد ساخت که به مشتریان، برند شما و شاید مهم تر از همهخط تولید شما خدمت می کند.

1- قانون گوش دادن

موفقیت در رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا، نیازمند گوش دادن بیشتر و حرف زدن کمتر است. محتوای آنلاین مخاطب مورد نظر خود را بخوانید و در گفت وگوها شرکت کنید تا بفهمید چه چیزی برای مخاطبان مورد نظر شما مهم است. فقط در آن زمان است که می توانید محتوا و گفت وگوهایی ایجاد کنید که به جای اینکه اوضاع زندگی شان را به هم بریزد، حائز ارزش بالایی است.

2- قانون تمرکز

بهتر است به جای اینکه یک آدم همه فن حریف باشید، در یک چیز تخصص داشته باشید. یک رسانه اجتماعی بسیار متمرکز و استراتژی بازاریابی محتوا، که قصد دارد یک برند قوی بسازد، یک شانس بهتر برای موفقیت دارد، تا یک استراتژی گسترده که سعی دارد برای تمام مردم همه چیز باشد.

3- قانون کیفیت

کیفیت، کمیت را مغلوب می سازد. بهتر است 1000 ارتباط آنلاین بسازید که محتوای شما را می خوانند، به اشتراک می گذارند و درباره محتوای شما با مخاطبان خود صحبت می کنند، تا اینکه 10000 کاربر آنلاین داشته باشید که بعد از اینکه اولین بار با شما ارتباط برقرار کردند ناپدید می شوند

4- قانون صبر

موفقیت رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا، در یک شب انجام نمی شود، بنابراین نباید تلاش کنیم راه صد ساله را در یک شب بگذارنیم، این احتمال وجود دارد که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، نیازمند متعهد شدن به مسیر طولانی شویم.

5- قانون ترکیب

اگر شما محتوای جالب و با کیفیت تولید و سخت تلاش کنید تا مخاطبان آنلاین خود را تبدیل به فالوورهای با کیفیت کنید، آنها محتوای شما را با مخاطبان خودشان در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، وبلاگ های شخصی خودشان و. . . به اشتراک خواهند گذاشت.

این به اشتراک گذاشتن و گفت وگو کردن درباره محتوا ی شما، نقاط ورودی جدیدی برای موتورهای جست وجو، مانند گوگل، باز می کند تا در جست وجوهای کلمه کلیدی آنها را پیدا کنند. آن نقاط ورودی می تواند تا صدها یا هزاران روش ممکن برای مردم رشد کنند، تا مردم بتوانند به راحتی به طور آنلاین شما را پیدا کنند.

6- قانون تأثیر

زمانی را برای پیدا کردن تأثیرگذاران آنلاین در بازار خود بگذارید، یعنی تأثیرگذارانی که مخاطبان کیفیتی دارند و احتمال دارد که به محصولات، خدمات و کسب و کار شما علاقه مند شوند. با آن افراد تماس بگیرید و سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید

اگر به عنوان یک منبع اطلاعات مفید جالب و مقتدر، در مسیرشان قرار گیرید، آنها شاید محتوای شما را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند که این امر می تواند شما و کسب وکارتان را در مقابل مخاطبان جدید زیادی قرار دهد

7- قانون ارزش

اگر تمام وقت خود را بر روی وب سایت اجتماعی بگذرانید و مستقیماً باعث ترقی محصولات و خدمات خود شوید، مردم دیگر به حرف شما گوش نخواهند داد. شما باید به گفت وگو ارزش بدهید. کمتر روی تبدیلات و بیشتر بر روی ایجاد محتوای شگفت انگیز و توسعه روابط با تأثیرگذاران آنلاین تمرکز کنید. در آینده، آن مردم یک سازمان دهنده قوی برای بازاریابی شفاهی کسب وکار شما خواهند شد.

8- قانون تشکر

شما کسی را که شخصاً با شما تماس می گیرد نادیده نخواهید گرفت، بنابراین در حالت آنلاین نیز آنها را نادیده نگیرید. ساختن روابط، یکی از مهم ترین بخش های موفقیت در بازاریابی رسانه های اجتماعی است، بنابراین همیشه از هرکسی که با شما تماس می گیرد تشکر کنید.

9- قانون دسترسی

سعی نکنید محتوای خود را منتشر کنید و بعد ناپدید شوید. همیشه در دسترس مخاطبان خود باشید. آن به این معنی است که باید به طور دائم محتوا منتشر و در مکالمه ها شرکت کنید. فالوورهای آنلاین می توانند بی وفا باشند و اگر برای هفته ها یا ماه ها ناپدید شوید، در جایگزین کردن شما اصلاً تردید نمی کنند.

10- قانون مقابله به مثل

اگر شما نیز همان کار را برای دیگران انجام ندهید، نمی توانید از آنها انتظار داشته باشید محتوای شما را به اشتراک بگذارند و درباره شما حرف بزنند. بنابراین، بخشی از زمانی که روی رسانه های اجتماعی می گذرانید، باید روی به اشتراک گذاشتن و صحبت کردن درباره محتوای منتشر شده توسط دیگران، تمرکز کنید