جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

بدون شک در جهان امروز بازاریابی اینترنتی در صدر تمامی روش ها قرار گرفته است. در این بین با توجه به این امر که افراد مدت زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند، ضروری است تا بیشترین توجه شما معطوف به این بخش باشد. در این رابطه اینستاگرام بهترین شبکه موجود برای فعالیت های تجاری محسوب می شود که در حال حاضر تقریبا تمامی برندها و افراد مشهور جهان در آن حضور دارند. درواقع هیچ برندی در سال 2020 بدون توجه به ضرورت فعالیت در زمینه بازاریابی اینترنتی، نمی تواند رشد قابل توجهی را داشته باشد، با این حال بسیاری از افراد دقیقا نمی دانند که چه اقداماتی را باید در دستور کار خود قرار دهند. در همین راستا به بررسی پنج مورد منتخب که می تواند عملکرد شما در سال 2020 را متحول سازد، خواهیم پرداخت.

1-امکان خرید آفلاین را فراهم آورید

بهبود بازاریابی اینترنتی در سال 2020

شاید از این جمله متعجب شوید، با این حال واقعیت این است که بسیاری از افراد تمایل دارند تا محصول را به صورت مستقیم مشاهده کرده و با خود شما حضورا دیداری را داشته باشند. درواقع میزان اعتمادها به خرید آنلاین خصوصا از طریق شبکه های اجتماعی هنوز به آن مرحله ایده آل نرسیده است. به همین خاطر صرفا فعالیت آنلاین نمی تواند سودآوری و موفقیت لازم را برای شما به همراه داشته باشد، با این حال این امر را نیز باید مورد توجه قرار داد که بسیاری از برندها، کاملا نوپا محسوب شده و امکانات لازم برای خرید و یا اجاره یک مکان را در اختیار ندارند، با این حال این امر نباید منجر به ناامیدی شما شود. درواقع شما می توانید شروعی بسیار کوچک داشته و برای نمایش محصول خود حتی از پارکینگ منزل و یا یک مکان عمومی نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که ملاقات حضوری شما با مشتریان باید در استوری به صورت کامل پوشش داده شود. این امر باعث خواهد شد تا به مرور زمان افراد میزان اعتماد بیشتری را به شما پیدا کنند. در آخر به خاطر داشته باشید که محدودیت زمانی نمایش استوری به معنای عدم امکان دخیره آ نها نبوده و شما می توانید یک پوشه را به این امر اختصاص دهید تا مخاطبان آینده نیز قادر به مشاهده آن باشند. نکته بسیار مهم دیگر این است که فعالیت در یک شبکه اجتماعی به معنای عدم نیاز به تبلیغ در مکان های دیگر نبوده و شما می توانید از قابلیت هایی نظیر تبلیغات گوگل نیز استفاده کرده و با سایر صفحات، تعامل داشته باشید.

مطلب مرتبط: روش بازاریابی اینترنتی و اصول موفقیت در آن

2-برای تعامل حداکثری با مخاطبان آماده شوید

هیچ چیز در شبکه های اجتماعی به اندازه میزان تعامل شما با مخاطبان مهم نبوده و لازم است تا برای سال آینده، برنامه ریزی دقیقی را داشته باشید، با این حال قبل از هر چیزی لازم است تا به این نکته توجه داشته باشید که ترتیب داشتن اقدامات شما، مهم تر از هر چیزی خواهد بود. به همین خاطر نیز لازم است تا یک ترتیب زمانی و برنامه کاری برای خود تعیین کنید. در غیر این صورت مخاطب قادر نخواهد بود تا با شما هماهنگی لازم را پیدا کند. برای مثال ممکن است یک روز در هفته را به گفت و گو با مدیر شرکت اختصاص دهید. این امر باید یک زمان مشخص را داشته باشد.

همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که فعالیت خود را تنها به یک مکان نظیر اینستاگرام محدود نکرده و همواره آدرس سایت خود را نیز یادآور شوید. علت ضروری بودن این موضوع، به این خاطر است که بر طبق آمارها، با توجه به رشد فوق العاده هوش های مصنوعی نظیر الکسا و سیری، پیش بینی می شود که در سال 2020 میزان خرید از طریق ابزارهای صوتی، بسیار محبوب شود. به همین خاطر نیز شما باید شرایط لازم برای استفاده از این موضع را در خود ایجاد کنید.

در این رابطه حتی فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی باید در راستای توجه به این موضوع باشد. برای مثال در اینستاگرام شما می توانید لینک سایت موردنظر خود را در بخش استوری قرار دهید که باعث خواهد شد تا افراد با بالا کشیدن صفحه، به سرعت به آن دسترسی داشته باشند. حال تنها کافی است تا در سایت خود، امکان خرید صوتی را داشته باشید تا با پیشرفت فوق العاده ای در سال جدید مواجه شوید.

3-تنها بر روی محتواهای ارزشمند تمرکز کنید

تمامی محتواهای خود شما باید ارزش دیده شدن را داشته باشند. در کنار این اصل، نباید از معجزه زیبایی کار خود نیز غافل شوید. درواقع با توجه به این امر که رقبای بسیاری برای برند شما وجود دارد، مخاطب هیچ گاه اجباری را برای دنبال کردن شما احساس نخواهد کرد. به همین خاطر نیز ضروری است که میان محتوای فعلی شما با سه ماه قبل، تفاوت هایی قابل مشاهده باشد.

4-از قابلیت های گوگل استفاده کنید

در سال گذشته گوگل اقدامات بسیاری را برای تحت تاثیر قرار دادن برندهای تجاری انجام داده است. با توجه به این امر که این شرکت، محبوب ترین موتور جست و جوگر جهان محسوب می شود، ضروری است تا از تمامی امکانات آن استفاده درستی را داشته و اصول مورد تایید این برند را در زمینه سئو کاملا رعایت کنید. این امر باعث خواهد شد تا حتی یک اقدام ساده، با موفقیت فراتر از حد تصور شما همراه باشد.

مطلب مرتبط: بازاریابی اینترنتی و تغییر اصول بازی

5-از محصولات قدیمی خود غافل نشوید

بسیاری از شرکت ها محصولات قدیمی خود را کاملا کنار گذاشته و تنها بر روی موارد جدید تمرکز می کنند، با این حال شما از آنها نیز می توانید استفاده تجاری فوق العاده-ای را داشته باشید. برای مثال برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه بودن، مهم ترین فاکتور خرید محسوب می شود. به همین خاطر یک محصول قدیمی با تخفیف های بالا، می تواند جذابیت بسیار بالایی را به همراه داشته باشد. درواقع شما می توانید سیاست جمعه سیاه را به صورت مداوم مورد استفاده قرار دهید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی