جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

پرمشغله بودن یکی از ویژگی های کاری کارآفرینان محسوب می شود، با این حال این امر به معنای آن نخواهد بود که باید تسلیم شرایط باشید. درواقع همواره اقداماتی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید شرایط را برای خود بهبود بخشید. فراموش نکنید که شما نیز به مانند هر فرد دیگر، ممکن است در معرض انواع بیماری ها و افسردگی قرار گیرید. به همین خاطر ضروری است تا به خود توجه کافی را داشته باشید. بدون شک استفاده از تجربیات یک کارآفرین که با تمامی این مشکلات مواجه بوده، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای همگان باشد. در همین راستا به بررسی پنج راهکاری که به من کمک بسیاری را برای کاهش اثرات منفی مشغله زیاد کرده است، خواهیم پرداخت.

1-تمرکزی کوچک داشته باشید

کارآفرین های پرمشغله

این امر که ذهن خود را فقط درگیر مسائلی کنید که هم اکنون با آنها مواجه هستید، کمک خواهد کرد تا افکار بیهوده از شما دور شده و عملکرد درخشانی را داشته باشید. به همین خاطر ضروری است تا در برنامه خود با شروع شدن یک اقدام، تمام توجه خود را معطوف به آن کنید. همچنین در هنگام شروع استرس، این امر که ذهن خود را درگیر مسائل هرچند کوچک دیگری کنید، کمک خواهد کرد تا با منحرف شدن ذهن، دیگر فشاری را حس نکنید. در نهایت توجه داشته باشید که لازم است تا برای خود جشن بگیرید.

مطلب مرتبط: 9 محصول ارزان و مهم برای کارآفرینان پرمشغله

برای مثال اگر یک پروژه را به پایان رسانده اید، خودتان را به کاری که دوست دارید مهمان کنید. در این رابطه برخی از افراد برای خود کتاب خریده و یا به ورزشی که تمایل دارند می پردازند. درواقع نباید تصور کنید که رعایت این موارد تنها برای کارمندان است.

2-همه چیز را مکتوب کنید

بدون شک یک ذهن شلوغ، همه چیز را با مشکل مواجه خواهد کرد، با این حال تمامی مواردی که به ذهن شما خطور می کند، موارد استرس زا محسوب نشده و برخی از آنها ایده هایی فوق العاده محسوب می شوند. به همین خاطر نیز ضروری است تا همه چیز را مکتوب کنید. این امر کمک خواهد کرد تا در زمان مناسب تر، به بررسی تمام آنها بپردازید. همچنین می توانید از موبایل خود برای یادداشت کردن این موارد استفاده کنید تا نیاز به دفترچه نیز وجود نداشته باشد. در نهایت استفاده از یک برنامه تعیین زمان اقدامات، کمک می کند تا هیچ یک از وعده های خود را فراموش نکنید. درواقع از یاد بردن بسیاری از اتفاقات، برای یک کارآفرین و مدیر کاملا رایج محسوب می شود، با این حال با استفاده از تکنولوژی می توان به صورت کامل این مشکل را برطرف کرد.

3-از دفتر کار مجازی استفاده کنید

نوع جدید دفتر کاری را باید نوع مجازی آن تلقی کرد که باعث صرفه جویی و سهولت بسیار بالاست. درواقع این امر شما را از ضرورت وجود یک مکان بی نیاز کرده و امکان دورکاری را فراهم می آورد. همچنین در کنار آن می توانید از یک دستیار مجازی نیز استفاده کنید. این امر بدون شک دغدغه های کاری شما را کاهش خواهد داد.

4-به افراد تیم خود اطمینان داشته باشید

این امر باعث خواهد شد تا حجم وظایف شما کاهشی شدید را پیدا کرده و افراد تیم شرکت نیز تجربیات جدیدی را پیدا کنند. فراموش نکنید که تمامی کارمندان تمایل ندارند که تا پایان عمر خود در همین سطح باقی بمانند. به همین خاطر بسترسازی برای آنها به کسب رضایت بیشتر منجر خواهد شد. در نهایت این امر که دستیاری را در کنار خود داشته باشید، سختی های کار را کم خواهد کرد.

5-از قانون 2 دقیقه استفاده کنید

در برخورد با هر چیزی باید این سوال را از خود مطرح کنید که آیا انجام آن به زمانی بیشتر از دو دقیقه نیاز خواهد داشت؟ در صورتی که جواب منفی است، ضروری است تا فورا آن را انجام دهید. درواقع این روش باعث می شود تا از به تاخیر انداختن کارها جلوگیری شده و حجم کاری افراد میزانی منطقی و یکسان را تا پایان ماه داشته باشد. فراموش نکنید که این موارد کوچک پس از گذشت زمان با تلنبار شدن، حجم بسیار بزرگی را به خود خواهد گرفت که بدون شک یک معضل خواهد بود.

مطلب مرتبط: اگر کارآفرینی پرمشغله هستید، این ورزش ها را فراموش نکنید!

در نهایت توجه داشته باشید که شما حس خوبی را به خودتان منتقل کنید. در غیر این صورت هر اقدامی که انجام دهید، با نتیجه لازم همراه نخواهد بود. درواقع رمز موفقیت این است که هوشمندانه تر و نه سخت تر کار کنید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی