جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

در رابطه با افراد موفق، توجه به خودساخته ها به مراتب مهم تر و آموزنده تر خواهد بود. علت این امر به این خاطر است که آنها شرایط زندگی شبیه به افراد معمولی را داشته و موفق شده اند یک تغییر بزرگ را ایجاد کنند. این امر در حالی است که سایرین ممکن است به علت ارث خانوادگی و یا هر اتفاقی دیگر، به یک باره ثروت زیادی را به دست آورده باشند. بدون شک این افراد نکاتی آموزنده را برای شما نخواهند داشت، با این حال به عقیده من توجه به زنان میلیونر خودساخته، بهترین گزینه محسوب می شود. علت این کار به این خاطر است که آنها با مشکلات بیشتری در سر راه خود مواجه بوده اند و بدون شک نگاه جنسیت زده نسبت به آنها وجود داشته است. به همین خاطر هم تعداد ثروتمندان زن، در مقایسه با مردان بسیار اندک است. در این رابطه خانم سارا بلکلی یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. وی موسس برند اسپانکس است که در زمینه پوشاک زنان فعالیت دارد. وی شروعی بسیار ساده را داشت ولی ایده جدید او باعث شد تا سریعا رشد کرده و در حال حاضر یکی از ثروتمندترین زنان حال حاضر جهان باشد. در ادامه به بررسی توصیه های وی برای کسب موفقیت خواهیم پرداخت.

 

سارا بلکلی و 6 قانون موفقیت

 

1-چرا

 

پرسش کردن مهم ترین اقدامی است که هر فردی می تواند انجام دهد. شما باید به صورت مداوم از خود سوال بپرسید تا از درست بودن مسیر و اقداماتی که هر روزه انجام می دهید، اطمینان داشته باشید. این مسئله در رابطه با شروع اهداف بزرگ، به تعداد بیشتری نیاز خواهد داشت. برای مثال من قبل از اقدامات بزرگ خود سه سوال را مطرح می کردم تا از درست بودن انتخاب، اطمینان پیدا کنم. در این رابطه توصیه می شود که قبل از هر چیز به سوالات حیاتی پاسخ دهید. نخست آنکه چه چیزهایی شما را خوشحال می-کند. آنها علایق اصلی شما در زندگی بوده و لازم است حوزه خود را از بین آنها انتخاب کنید. در نهایت به جست وجوی فرصت های شغلی-ای بپردازید که بیشترین ارتباط را با علاقه شما دارد. برای مثال منم تمایل داشتم تا در یک حوزه تخصصی زنان فعالیت کنم و به راحتی بیشتر آنها کمک کنم که دلیل اصلی موفقیت من در کارم بود. در نهایت این امر که دلیل اقدام خود را بدانید، باعث می شود تا همواره بهترین استفاده را از زمان در اختیار خود داشته باشید.

 

مطلب مرتبط: 7 قانون موفقیت از زبان راجر فدرر

 

2-ذهن خود را آزاد کنید

 

هنگامی که ذهن خود را محدود نکنید، به همه چیز از زاویه های مختلف نگاه خواهید کرد. این امر باعث می شود تا رسیدن به ایده های جدید، کاملا میسر باشد. فراموش نکنید که در بازار شما تنها زمانی می-توانید رشدی سریع را تجربه کنید که ایده-ای جدید را داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که حتی ساده‏ترین ها نیز در صورتی که به خوبی پرداخته و تحلیل شود، می تواند به یک راه حل بسیار خوب تبدیل شده و شرکت شما را به بهترین موقعیت ممکن دست پیدا کند. در این راستا قوانین را فراموش کرده و به دنبال موارد جدید باشید. فراموش نکنید که موفق ترین افراد آنهایی هستند که از به اجرا درآوردن ایده های جدید، واهمه-ای ندارند.

 

3-از شکست خوشحال شوید

 

پدرخانم بلکلی یک عادت جالب داشت. وی از دخترش می پرسید که امروز با چه شکستی مواجه شده است و اگر موردی وجود نداشت ناراحت می شد. این موضوع کمک کرد تا وی به زودی شکست را حتی مهم تر از پیروزی دانسته و جسارت به اجرا درآوردن ایده های پرریسک را داشته باشد. درواقع شکست تا زمانی که از آن درس بگیرید و ادامه فعالیت شما را مختل نکند، ابدا بد نخواهد بود. درواقع شکست نخوردن تنها به این معناست که شما تلاش کافی نکرده اید. همچنین فراموش نکنید که موفقیت یک شبه، ابدا وجود نداشته و نباید برای کسب نتایج، بیش از حد عجله کنید.

 

4-انواع مشتری را بشناسید

 

در هر کسب و کاری شما با مشتری مواجه خواهید بود. تحت این شرایط شناخت انواع مشتری می تواند شما را بسیار کمک کند. برای مثال برخی از مشتریان عاشق داستانسرایی محصول بوده و لازم است تا برای آنها شیوه های مختلفی را داشته باشید. این امر در حالی است که برخی دیگر تنها به اطلاعات محصول و اعداد توجه دارند. دو نوع دیگر کنجکاو و همدل هستند. برای آگاهی کامل در این زمینه توصیه می-شود تا مقالات مرتبط با این موضوع را مورد مطالعه قرار دهید تا با انواع مثال و توضیحات کامل، به خوبی متوجه این مقوله شوید. درواقع هنگامی که با انواع مشتری آشنا شدم، تحولی در میزان فروش شرکت ایجاد شد.

 

5-از کارآفرین ها یاد بگیرید

 

برای این امر که به سطح خوبی دست پیدا کنید، لازم است تا از بهترین ها به صورت مداوم بیاموزید. در این رابطه در جوانی به سخنرانی های وین دایر علاقه زیادی داشتم و این شخصیت، نخستین تاثیرات مثبت را در من به همراه داشت. همچنین در حال حاضر نیز توجه ویژه ای به تمامی افراد موفق جهان داشته و هیچ گاه یاد گرفتن را متوقف نکردم، با این حال طبیعی است که بهترین-های عرصه کاری خودتان، اولویت بالاتری را خواهند داشت.

 

مطلب مرتبط: 10 راز موفقیت از زبان کانر مک گرگور

 

6-با ترس های خود مواجه شوید

 

با اطمینان می توان گفت که تمامی ترس های افراد بیدلیل بوده و تنها باعث می شود تا ظرفیت رشد آنها محدود شود. همواره این نکته را مورد توجه قرار دهید که اگر افرادی موفق شده اند تا از بدترین شرایط، رویای خود را عملی سازند، بدون شک شما نیز قادر به انجام آن خواهید بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی