جزئیات مقاله

مترجم: علی اکبری

 

چطور باید بدانم که همه لزومات انجام یک کار را در اختیار دارم؟ این سوال در مرحله ای از کار و فعالیت ذهن تمام کارآفرینان را به خود مشغول می کند. اگر می خواهید کارآفرین موفقی باشید باید روی خودتان سرمایه گذاری کرده و رفته رفته مهارت های ارزشمندی را کسب کنید. خب، مهارت هایی که هر کارآفرین باید داشته باشد چیست؟

 

1. توانایی مدیریت مالی

برای پیشبرد موفقیت آمیز یک کسب و کار، باید بتوانید پول تان را مدیریت کنید. در ابتدا پیرامون امور مالی شخصی تان به سوالات زیر پاسخ دهید: آیا می دانید ماهانه پول تان صرف چه چیزهایی می شود؟ آیا دخل تان بیشتر از خرج تان است؟ اگر پاسخ تان به هر دو سوال منفی باشد، در مدیریت امور مالی شرکت تان هم با مشکل مواجه خواهید شد. اما هراسان نباشید، ابزارهای بسیاری زیادی وجود دارند که در حل این مشکل به کمک تان می آیند. با مدیریت امور مالی شخصی تان شروع کرده و این کار را به چشم تمرینی برای مدیریت مالی کسب و کارتان نگاه کنید.

2.توانایی بازدهی

اگر نتوانید بازدهی داشته باشید، هرگز به یک کارآفرین تبدیل نخواهید شد. کارآفرینان تمام وقت هر هفته 52 ساعت کار می کنند. (که این مقدار 12 ساعت بیشتر از کارمندان عادی است). هر ساعت را باید به گونه ای بگذرانید که موجبات رشد کسب و کارتان را فراهم کند. اگر به اندازه کافی بازدهی نداشته باشید، می بینید با 80 ساعت کار در هفته هم نتایج ثابتی را دریافت می کنید. نحوه ارتقای بازدهی در افراد مختلف متفاوت است، ببینید بهترین راه برای شما کدام است. آیا صبح ها بازدهی بالاتری دارید؟ آیا برای داشتن نهایت بازدهی به محیطی ساکت نیاز دارید؟ آیا وقت زیادی را صرف درست انجام دادن کارها می کنید؟

3. توانایی برندساختن از خودتان

اقتصاد امروز به سمت قراردادهای کوتاه مدت میل کرده است. کارآفرینان و کارمندان قراردادی بیش از هر زمان دیگری ایده، استارت آپ وکارفرمای خود را بیش از هر زمان دیگری تغییر می دهند. پس در واقع تمام چیزهایی که معرف شما هستند موجب موفقیت شما در عرصه کسب و کار می شوند. این موارد عبارتند از: حضور آنلاین شما، اعتبار حرفه ای، حوزه نفوذ و میزان اعتمادی که همکاران، دنبال کنندگان، مشتریان و مردم عادی به شما دارند.

همانطوری که باید برای کسب و کارتان برندسازی  کنید، اول باید سعی کنید از خودتان برند خوبی بسازید. در جایگاه یک کارآفرین باید بتوانید با یک برند شخصی قدرتمند ورود کرده و در مقابل رقبای تان قوی جلوه کنید

4. توانایی تشخیص نقاط قوت و ضعف

به عنوان صاحب یک کسب و کار نیازی نیست که به تمامی امور تخصص داشته باشید. اما باید بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهید. وقتی در این کار موفق عمل کنید، بهترین تصمیمات را در حوزه استخدام نیرو، وارد کردن شرکای جدید و جذب سرمایه، اتخاذ خواهید کرد. همه چیز را با یک تحلیل SWOT شخصی آغاز کرده تا نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی شناخته و از فرصت ها و تهدیدات خارجی اطلاع یابید.

5. توانایی استخدام کردن افراد زبده

هنگامی که نقاط ضعف خود را به خوبی بشناسید، دقیقا می دانید که برای رفع ضعف های خود به چه افرادی نیاز دارید. این یکی از بزرگترین توانایی های کارآفرینان موفق است. داشتن کارمندان عالی هم موجب دستیابی به نقاط قوت جدید می شود و هم فرهنگ سازمانی ای را می سازد که افراد دیگر دوست دارند در آن اتمسفر کار کنند. بهترین اقدامات را برای استخدام افراد زبده برای استارت آپ تان بررسی کنید.

6. توانایی فروش

فروش کار دشواری است، اما اگر می خواهید صاحب یک استارت آپ باشید باید توانایی بستن قرارداد فروش را داشته باشید. اکثر افراد فکر می کنند که می توانند برای شرکت شان تیم فروش استخدام کنند و توانایی فروش آنها هم برای شان چندان مهم نیست. این مساله دلیل سقوط بسیاری از استارت آپ ها است. قبل از اینکه محصول و یا خدمات تان را به مشتری بفروشید، اولا باید بتوانید مفهوم کسب و کارتان را به سرمایه گذاران فروخته و سرمایه مورد نیازتان را جذب کنید، سپس در مرحله بعد باید بتوانید شرکت تان را به کارمندان بالقوه بفروشید تا بتوانید افراد خبره ای را جذب کنید. این کمپین های فروش، کارآفرینان را برای رویه های سنتی فروش آماده می کند. به خاطر داشته باشید که مهمترین و حیاتی ترین مهارت فروش، ارائه راه حل است، نه ارائه یک کالا.

7. توانایی پیاده سازی بازاریابی پایه

وقتی کسب و کارتان را به راه می اندازید، باید کار تمام دپارتمان ها را انجام دهید. این بدان معناست که شما بایستی درک روشن و کلی از مفاهیم بازاریابی دیجیتال، سئو، بازاریابی همراه و تبلیغات پرداختی داشته باشید. اگر احاطه لازم را بر این زمینه ها ندارید، بایستی پیش از راه اندازی کسب و کارتان، توانایی لازم را کسب کنید. امروزه ابزارهای بسیار متنوعی وجود دارند که می توانند در درک اصول بازاریابی دیجیتال و سایر موارد لازم به کمک تان بیایند.

8. توانایی کنارآمدن با شکست

راه دستیابی به موفقیت، یک مسیر سرراست نیست. به عنوان یک کارآفرین تازه کار باید بدانید که چگونه با بالا و پایین های کار روبرو شوید. هرگاه که شکست می خورید، باید این مساله را به کناری نهاده و تمام تمرکز خود را برروی این بگذارید که چگونه دفعه بعد بهتر عمل کنید. اما اول باید با شکست خود کنار بیایید. تمام افراد موفق، بارها شکست را تجربه کرده اند و آن را برای خودشان بزرگ نکرده اند. شکست پایان راه یک کسب و کار نیست، بلکه درسی است که دشوار آموخته می شود. عاداتی را در خود نهادینه کنید که در زمینه کنارآمدن با شکست ها کمک حالتان باشند.

9. میل و توانایی ارتقای جهان تان

بهترین راه برای موفقیت در کسب و کار و حفظ انگیزه، ایجاد تغییر مثبت در جهان است. این مساله لزوما به معنی حفظ محیط زیست و پایان بخشیدن به فقر و گرسنگی نیست (که البته می تواند باشد). ایجاد تغییر مثبت در جهان می تواند اشکال مختلفی داشته باشد؛ از تولید محصولی که زندگی روزمره را راحت تر می کند گرفته تا ارائه محصولات و خدماتی که به رشد کسب و کارهای محلی کمک می کند. ارائه ارزش واقعی چیزی است که به واقع موجب رشد شرکت تان می شود. وقتی کسب و کارتان را بر روی این هدف متمرکز می کنید، می بینید که توانایی مقابله با تمام موانع و مشکلاتی که در مسیر دستیابی به این هدف وجود دارند را دارید.

نخواهید و نگذارید که این فهرست شما را بترساند. اولین گام برای رسیدن به موفقیت این است که بدانید چه چیزهایی دارید و به چه چیزهایی نیاز دارید. تمامی این مهارت ها قابل یادگیری هستند، پس اگر چیزی کم دارید، تلاش کرده و آن را به دست بیاورید. وقتی صحبت از بازاریابی، برندینگ، مدیریت مالی و فروش به میان می آید، می توانید در برنامه آموزشی شرکت کنید و یا خودتان این مهارت ها را فرا بگیرید. قبل از آنکه بفهمید برای راه اندازی کسب و کارتان آماده شده اید.

  •