جزئیات مقاله

مترجم: نیما جوادی

 

کلیشه های مصرف کنندگان به شما این طور القا خواهند کرد که نسل هزاره، مشتریانی بی سواد و تنبل هستند که تنها به صورت آنلاین خرید می کنند. چنانچه بازار هدف شما آنها هستند، بهتر است که این افسانه ها را باور نکنید.

طبق نتایج تحقیقات مرکز پیو (Pew)، نسل هزاره بین سال های 1981 و 1996 متولد شده است. آنها دارای تحصیلات عالی هستند و هم اکنون حدود 50درصد آنها در دانشگاه مشغول تحصیل هستند و یا فارغ التحصیل شده اند. نسل هزاره همچنین عاشق تکنولوژی است و در عصر دیجیتال و ظهور کامپیوتر و اینترنت رشد کرده است.

 

در حقیقت این نسل مشکلی با خرج پول ندارد و در بخش هایی مانند غذا خوردن در رستوران، با اختلاف نسبت به سایر نسل ها در صدر جدول قرار دارند. با این حال، به دلیل انتخاب های متعدد و محصولات بی شمار موجود، آنها پیش از خرید تحقیق خواهند کرد؛ طبق نتایج تحقیقات، حدود 57 درصد از جوانان این نسل پیش از خرید قیمت ها را مقایسه می کنند.

بازاریابان باید برای جذب این نسل، ویژگی یا محصولی منحصربه فرد و عالی ارائه کنند. اینها چند استراتژی برای جذب نسل شکاک و حساس هزاره هستند:

1. تمرکز بر ساخت ویدئوهایی با کیفیت بالا

ویدئو تنها یک گزینه برای بازاریابان نیست و طبق تحقیقات، حدود 80درصد از جوانان پیش از خرید یک محصول به دنبال یک ویدئو از آن هستند. ولی شما نباید در تمام بخش های استراتژی بازاریابی خود از ویدئو استفاده کنید بلکه باید به دنبال تولید محتوایی باکیفیت بالا و جذاب باشید.

ویدئوهای خوش ساخت بر احساس مخاطب تاثیر خواهند گذاشت و شما را از سایر رقبا جدا خواهند کرد. این تمایز باعث افزایش نرخ تبدیل و تشویق مخاطب به بازگشت مجدد خواهد شد. کلید این کار در نحوه عمل است، پس به جای تولید چندین ویدیو بی کیفیت بر روی ساخت 2 یا 3 ویدئوی باکیفیت و موثر تمرکز کنید.

2. در هنگام تبلیغ خلاق باشید

استراتژی های خلاقانه بازاریابی برای نسل هزاره بسیار موثر خواهند بود. این نسل از روش های بازاریابی و تبلیغات سنتی خسته شده است و گرچه به دنبال اطلاعات می باشد، ولی داشتن حق انتخاب را ترجیح می دهد.

طبق نتایج تحقیقات مراکز مختلف، نسل هزاره تبلیغات شبکه های اجتماعی را جدا کرده و به دنبال سایر نقاط مرجع خواهد رفت. براساس این گزارشات: «نسل هزاره، که در عصر تکنولوژی رشد کرده است، اطلاعات را مطابق خواسته و زمان بندی خود دریافت خواهد کرد.»

پس به چه کسی اعتماد خواهند کرد؟ غالبا به افراد حاضر در شبکه های اجتماعی خود، به همین دلیل تبلیغات دهان به دهان دارای بالاترین بازگشت هستند. به جای متمرکزسازی تلاش خود بر بازاریابی سنتی، از روش های جدید استفاده کنید. از هیجان پیرامون محصول و خدمات جدید خود استفاده کنید و جوانان را تشویق کنید تا تبلیغات و ویژگی های محصولات شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

3. تقسیم بندی بازارهای نسل هزاره

تمام جوانان به پیام شما پاسخ نخواهند داد. قرار دادن تمام یک نسل در یک نمودار بازاریابی واحد نتیجه مطلوبی به شما ارائه نخواهد کرد. به جای این کار، تقسیم بندی کمپین های مختلف برای مشتریانی که احتمالا نسبت به آن ها واکنش نشان خواهند داد باعث پیشرفت و گسترش پیام شرکت شما خواهد شد.

اریک هوبرمن (Erik Huberman) در یک مقاله کارآفرینی چنین می نویسد: «شما حتما باید تا حدی نمودارهای سن و سال را در نظر داشته باشید، ولی هدف گیری شما نیز باید دانه ای باشد. به جای آن، مستقیما به سراغ مشتریان حقیقی بروید.

به جای تفکر در مورد نسل هدف، به شخصی که مد نظر دارید فکر کنید. آگاهی از محتوای مورد علاقه و نحوه کسب اطلاعات مشتری خاص شما از اطلاعات مربوط به سن و سال آنها بسیار مفیدتر خواهد بود.

4. با استفاده از تجارت خود از یک جبهه موثر حمایت کنید

یافتن یک جبهه موثر و موفق مزایای زیادی خواهد داشت. اکثر صاحبان کسب و کار به پتانسیل هدف در استخدام کارمند و حفظ آنها فکر خواهند کرد، ولی مشتری ها، به خصوص جوانان، نیز از یک هدف و جبهه موفق استقبال خواهند کرد.

حمایت از یک جبهه خوب، راهی عالی برای جذب مشتری های احتمالی و همچنین بهبود وضعیت دنیا خواهد بود.

چنانچه استراتژی بازاریابی شما تمام یک نسل را در یک گروه قرار می دهد، باید کمی دقت کنید. نسل هزاره دارای رفتار و سلایق تقریبا مشابهی است، ولی در نهایت، تمام افراد استثنایی و خاص هستند و هر یک به نحوی خاص به پیام شما پاسخ خواهند داد. فعالیت هایی نظیر حمایت از یک جبهه و استفاده از روش های تبلیغاتی خلاقانه مطمئنا مفید خواهد بود، ولی شما به تقسیم بندی مخاطب و ارائه پیامی باکیفیت در مدیوم های مورد استفاده این مخاطبان نیز نیاز خواهید داشت.