جزئیات مقاله

.

شرکت‌ها در دوران رکود اقتصادی پیش از همه‌ی هزینه‌ها به سراغ قطع هزینه‌های تبلیغات می‌روند و این اشتباه بزرگی است. تبلیغات در این دوران یکی از روش‌های هوشمندانه‌ی رشد برند است.

انتشارات کسب و کار آمریکا پس از بررسی ۱۴۳ شرکت در دوران رکود اقتصادی سال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ به این نتیجه رسید که شرکت‌هایی که در آن سال‌ها به تبلیغات‌شان ادامه دادند، در همان زمان و دو سال بعد رشد قابل توجهی نصیب‌شان شد.

اما جز این آمارها دلایل دیگری هم وجود دارد که نباید در اوضاع نامناسب اقتصادی از تبلیغات دست کشید.

همیشه کسی هست که تبلیغ کند

بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک بودجه‌ی تبلیغاتی محدودی دارند. در دوران رکود اقتصادی می‌توان این مبالغ را هزینه نکرد. اما تنها اتفاقی که با این کار می‌افتد این است که شما فرصت را برای رقبای باهوش‌ و فرصت‌طلب فراهم کرده‌اید. آنها به راحتی جای خالی شما را پر می‌کنند و همیشه کسی هست که تبلیغ کند.

تصور کنید که شما فروشنده‌ی قطعات اتومبیل هستید. در همین اوضاع هم شما مشتریانی دارید که به شرکت‌تان نیاز دارند. اتومبیل‌ها هنوز هم خراب می‌شوند و به قطعه نیاز دارند. مردم هنوز هم این محصولات را می‌خرند و وقتی شما محصول‌تان را تبلیغ کنید، این شما هستید که دیده می‌شوید.

حفظ ارتباط در دوران رکود اقتصادی

می‌توانید پیامی متناسب با شرایط اقتصادی تولید کنید و فروش بیش‌تری داشته باشید

در شرایط خوب مردم پول‌شان را برای هر چیزی خرج می‌کنند و ممکن است فکر کنید که نشانه‌ی خوبی است. اما پول هدف نیست، برای همین است که برندهای بزرگ در همان زمان هم روی مخاطبان خاصی تمرکز می‌کنند. در جریان رکود اقتصادی مشتریان خریدهای افسارگسیخته را رها می‌کنند و حواس‌شان به خرج‌کردن‌شان است. در این زمان برندهای بزرگ هم، با مخاطب قرار دادن گروه جدیدی از مشتریان و طراحی پیام‌های مخصوص برای آنها، هزینه‌هایشان را کاهش می‌دهند. اولین و مهم‌ترین هدف‌شان ذخیره‌کردن پول است. در این وضعیت آنها پول کم‌تری را برای گروه جدید و نیازمند خدمات و محصولات‌شان هزینه می‌کنند. بعد از تمام شدن این شرایط شما مشتریان جدیدی برای خود ساخته‌اید که به سراغ رقیب‌تان نخواهند رفت.