جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: علی آل علی

بهبود استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی با توصیه های ساده

کپشن حرفه ای در اینستاگرام

 

4. جایگذاری کلمات مهم در ابتدای کپشن

 

دوباره تاکید می کنم، کپشن ها فقط سه خط برای جلب نظر مخاطب فرصت دارند، بنابراین باید کلمات کلیدی مان را در همین سه خطر قرار دهیم. هرگونه هشتگ یا تگ صفحات دیگر را به انتهای مطلب موکول کنید.

 

در زمینه طراحی هوشمندانه کپشن، ذکر کلمات کلیدی و مهم در ابتدای کار بسیار مهم است. بر این اساس شما هوک اول را بسیار محکم به مخاطب خواهید زد. در چنین شرایطی مخاطب دیگر به طور خودکار بقیه مطلب را مطالعه می کند. حتی اگر نیاز به لمس گزینه «More» باشد.

 

کپشن حرفه ای در اینستاگرام

 

5. ویرایش و بازنویسی

 

به هنگام نگارش مطلب اصلا عجله نکنید. به سراغ منابع مختلف رفته و همه نکات کلیدی را در نظر داشته باشید. به ویژه اگر کپشن شما بسیار کوتاه طراحی شده است. در چنین شرایطی دقت در ویرایش و بازنویسی مطلب اهمیت بالایی دارد. بی شک هیچ کدام از ما علاقه ای به مطالعه مطلبی با غلط های پرشمار و قاعده نگارشی نامطلوب نداریم. همچنین اگر در متن مان شوخی های جذاب نیز داریم، اهمیت مطالعه دوباره متن افزایش خواهد یافت.

 

مطلب مرتبط: 10 حساب کاربری اینستاگرام که هر کارآفرینی باید دنبال کند

 

به هنگام ویرایش و بازنویسی مطلب تا جای ممکن زوائد را حذف کنید. همچنین کارتان را به شخص دیگری نیز نشان دهید. این کار باعث افزایش ضریب اطمینان از کیفیت مطلب تان خواهد شد. در هر صورت یک جفت چشم آماده که خسته از فرآیند نگارش کپشن نیست، ایرادهای پنهان کار را بهتر کشف می کند.

 

با استفاده از ابزارهای جانبی نظیر دستیار Hootsuite شما به راحتی امکان ارسال خودکار مطلب تان برای بخش های مختلف شرکت و درخواست بازخوانی آن را خواهید داشت. به این ترتیب ضریب اشتباه مطالب تان در شبکه های اجتماعی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

 

کپشن حرفه ای در اینستاگرام

 

لینک تماشای ویدئو: https://youtu.be/mzEo7O1n3HM

 

6. استفاده هوشمندانه از هشتگ ها

 

از هشتگ هایی که با ماهیت کسب وکارتان در ارتباط هستند، استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که با افزودن شمار بالایی از هشتگ ها مخاطب را اذیت نکنید. در حقیقت هشتگ های فراوان فرآیند مطالعه کپشن را به شدت دشوار می کند.

 

اگر قصد استفاده از هشتگ های به گونه ای هوشمندانه را دارید، به توصیه های ذیل توجه کنید:

 

جداسازی فهرست هشتگ ها از متن اصلی با جایگذاری شان در انتهای پیام و استفاده از خط تیره به منظور جداسازی ضروری است.

 

به جای ذکر هشتگ ها در کپشن آنها را به صورت کامنت در زیر پست تان ارسال کنید.

 

کپشن حرفه ای در اینستاگرام

 

7. طراحی سوال

 

یکی از راهکارهای ساده برای دستیابی به کامنت های بیشتر در ذیل پست مان استفاده از یک سوال جذاب در کپشن است. به این ترتیب مخاطب نسبت به پاسخ آن کنجکاو خواهد شد.

 

توجه داشته باشید که پرسش شما باید به اندازه کافی جذاب و فریبنده باشد. در عین حال پاسخگویی بدان نباید هرگز سخت یا پیچیده شود. به این ترتیب پیش از انتشار کپشن پرسش آن را در اختیار برخی از اعضای تیم شرکت قرار دهید. به این ترتیب آنها نظرات سازنده ای در مورد ماهیت پرسش ها و به طور کلی کپشن تان ارائه خواهند کرد.

 

علاوه بر پرسش های معمولی شما می توانید درخواست ارائه نظر یا توصیه در مورد محصول یا تصویر تان را نیز از مخاطب ها داشته باشید. در این زمینه عملکرد برندهای حوزه مد و پوشاک مثال زدنی است. آنها به طور معمول از مخاطب شان درخواست ارائه نظر پیرامون کیفیت محصولات یا کاتالوگ فصل شان را دارند. بی شک پاسخگویی به چنین پرسش هایی برای همه ما جذاب خواهد بود.

 

کپشن حرفه ای در اینستاگرام

 

8. شانس تان را با تگ کردن دیگران امتحان کنید

 

آیا مطلب شما در ارتباط با یک کاربر رسمی دیگر در اینستاگرام است؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، با تگ نام کاربری اش به کپشن تان ظاهر حرفه ای تری دهید. در حقیقت تگ دیگر شرکت ها در پست مان به معنای ارتباط دوستانه میان ماست. چنین روندی ماهیت حرفه ای کسب وکار را به خوبی نمایش می دهد. به ویژه اگر طرف مقابل یکی از رقبای شما باشد، ذکر نامی از وی به همراه تگ اکانتش بیانگر احترام شما به رقبای تان خواهد بود. چنین المان هایی هیچ گاه از دیدگان مشتریان دور نمی ماند.

 

علاوه بر نمایش جلوه ای حرفه ای از کسب وکارمان، با تگ دیگر شرکت ها یا سلبریتی ها بخش قابل توجهی از هواداران شان نیز به سراغ مطلب مان خواهند آمد. به این ترتیب شمار لایک ها و کامنت های پست مان به شدت افزایش می یابد.

 

کپشن حرفه ای در اینستاگرام

 

9. تقویت فرآیند جذب مخاطب با ترغیب آنها به انجام عملی خاص

 

آیا مایل به افزایش سطح جذب کاربران به مطلب تان هستید، با دعوت از کاربران به منظور درج کامنت در زیر پست تان این هدف را به گونه ای خلاقانه فراهم خواهید کرد. همچنین با درخواست از مخاطب ها به منظور تگ دوستان و نوشتن نظرشان میزان تعامل با کاربران افزایش خواهد یافت.

 

بی شک مطلب ما باید بسیار جذاب باشد تا کاربران نسبت به درج کامنت در ذیل آن متقاعد شوند. برهمین اساس تلاش تان را روی نگارش بهترین کپشن ممکن و استفاده از برترین عکس ها با کیفیت بالا قرار دهید. در غیر این صورت جلوه حرفه ای برندتان صدمه خواهد دید. به هر حال هیچ کاربری علاقه ای به مطالعه و از همه مهم تر درج کامنت در زیر پست های بی کیفیت ندارد. اگر هم کامنتی دریافت شود، حاوی مطالب توهین آمیز به دلیل اتلاف وقت کاربران خواهد بود.

 

کپشن حرفه ای در اینستاگرام

 

به منظور ترغیب مخاطب برای درج کامنت در نظرگیری جایزه ای برای آنها راهکار کاملا تاثیرگذاری خواهد بود. به این ترتیب به قید قرعه به برخی کامنت های کاربران جایزه دهید. این جایزه باید به اندازه ای جذاب باشد که خیل عظیمی از کاربران را جذب کند.

 

مطلب مرتبط: چگونه برند خود در اینستاگرام را به شهرت برسانیم

 

10. استفاده از اموجی ترس ندارد

 

آیا استفاده از اموجی در کپشن اینستاگرام کار مطلوبی است؟ در مقام پاسخگویی باید به یک نکته روانشناختی توجه کنیم. بر این اساس هرگونه المان متفاوت در متن، چه از نظر رنگ یا اندازه، توجه مخاطب را بیش از پیش به خود جلب خواهد کرد. پس استفاده از اموجی های جذاب هیچ تاثیر منفی روی کپشن مان نخواهد داشت. با این حال این امر به معنای امکان استفاده از شمار بالای اموجی ها نیست. به طور معمول در هر سطر بین 1 تا 3 اموجی را استفاده کنید. به این ترتیب تاثیر روانشناختی آن حفظ خواهد شد.

 

کپشن حرفه ای در اینستاگرام

 

همچنین در برخی موارد به جای درج متن به عنوان کپشن کافی است از اموجی یا مجموعه اموجی های مناسب استفاده کنید. پست های برند استارباکس در این زمینه مثال بسیار بارزی محسوب می شود. بی شک با نگاهی به آنها خیل عظیمی از ایده ها را دریافت خواهید کرد.