جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

امروزه اینترنت و گوشی های تلفن همراه توانسته اند تا موقعیت های کسب وکاری را ایجاد کنند که دیگر میزان سرمایه اولیه چندان اهمیتی نداشته باشد. درواقع شما در شیوه های کاری رایج نیازمند یک مکان مشخص هستید. با این حال با استفاده از این روش و ارائه کمی خلاقیت قادر خواهید بود تا از این محدودیت های موجود رهایی پیدا کنید.

با توجه به هزینه بسیار پایین این روش، شانس کسب سود بیش تر شما افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال این طریق کسب درآمد مناسب تمامی حرفه ها نبوده و به همین خاطر در ادامه به بررسی 16 ایده برتر برای کسب درآمد از طریق تلفن های همراه، خواهیم پرداخت.

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

1-مراقبت از حیوانات خانگی

آمارها حاکی از آن است که امروزه تمایل افراد به خرید حیوانات خانگی، نرخی فوق العاده بالا را تجربه می کند. با این حال از جمله چالش های موجود در این رابطه مسئله مراقبت از آن ها است. درواقع تقریبا تمامی شرکت ها اجازه حضور حیوانات خانگی در محیط کاری خود را نمی دهند و همین امر باعث می شود تا صاحبان آن ها با مشکل مواجه شوند.

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

در این رابطه شما می توانید با مراقبت از آن ها برای خود درآمدی را به دست آورید. در این رابطه توجه داشته باشید که شما در ابتدای کار نیازمند معرفی خود هستید که برای این امر نیز نیازی به تبلیغ به طریق شیوه های قدیمی ندارید و می توانید از طریق ارسال پیامک و یا فعالیت در شبکه های مجازی، به این هدف خود دست پیدا کنید. در نهایت نیز شما به یک برنامه زمانی نیاز خواهید داشت تا بتوانید مشتری حداکثری را به دست آورید که در این رابطه نیز امروزه اپلیکیشن های مختلفی تولید و به صورت رایگان عرضه شده است.

2-فروشگاه مواد غذایی سیار

امروزه با توجه به این واقعیت که افراد به علت مشغله های کاری خود زمان کمی را برای رسیدگی به تغذیه خود دارند، فست فودها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده اند. علت این امر نیز به این خاطر است که آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن آماده شده و این امر باعث صرفه جویی در وقت افراد می شود. با این حال امروزه مقالات متعددی در رابطه با مضرات بسیار بالای این نوع مواد غذایی به چاپ رسیده و یک نگرانی همگانی در رابطه با آن ها به وجود آورده است. به همین خاطر شما می توانید مواد غذایی سالم را تهیه کرده و از وسیله نقلیه خود برای حمل و نقل آن استفاده کنید.

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

در این رابطه توجه داشته باشید که صرفا شما محدود به وعده های اصلی غذایی(صبحانه، ناهار و شام) نیستید و می توانید میان وعده های جذابی را نیز تولید و عرضه کنید. در نهایت شما نیازمند یک اپلیکیشن برای خود خواهید بود تا افراد بتوانند منو مواد غذایی موجود شما را مشاهده کرده و اقدام به سفارش های خود کنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ایده کسب و کار برای علاقه مندان به کارآفرینی

3-راننده شخصی

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

بسیاری از افراد تمایل دارند تا رانندگانی را درست مناسب شرایط خاص خود داشته باشند. برای مثال ممکن است افرادی بخواهند تا سرویس مدرسه فرزندان خود را به فردی مطمئن بسپارند. در این رابطه شما می توانید با ایجاد یک اپلیکیشن، به راننده شخصی افراد تبدیل شده و تضمین های ویژه ای را برای سلامت مسافران خود قائل شوید. با این حال در این رابطه شما تنها به این مورد محدود نخواهید بود و می توانید راهکارهای خلاقانه فراوانی را در این رابطه پیاده سازی کنید. این اقدام شما با سیستم اوبر(تاکسی آنلاین) شباهت های بسیاری را دارد با این حال تنها راننده آن شما خواهید بود و این امر باعث می شود تا افراد بتوانند همواره به راننده شخصی و مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

4- آموزش و پرورش

همواره این احتمال وجود دارد که شما از مهارت و یا مهارت هایی بهره مند باشید با این حال شرایط لازم برای حضور در یک مرکز آموزشی، برای شما فراهم نباشد.

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

برای مثال ممکن است دور بودن مسیر چنین موسساتی باعث شود تا بخش بزرگی از درآمد شما به هزینه رفت و آمد اختصاص پیدا کند و تحت این شرایط شغل مذکور بدون شک رضایت کافی شما را به همراه نخواهد داشت. تحت این شرایط توصیه می شود تا خود به تنهایی در این رابطه اقدام کرده و به معلم و یا مربی شخصی افراد تبدیل شوید. درواقع این محدودیت ها تنها شامل مدرس ها نبوده و بسیاری از افراد به علت محدودیت های زمانی خود عملا یادگیری و افزایش مهارت های دلخواه خود را کنار می گذارند. بدن شک هر جایی که یک نیاز وجود داشته باشد، شما می توانید با ارائه راهکاری خلاقانه برای رفع آن به درآمد دلخواه خود دست پیدا کنید. برای این امر شما به یک صفحه در شبکه های اجتماعی و آپلود ویدئو هایی از نحوه تدریس خود در آن ها خواهید داشت که برای این امر یوتیوب بهترین گزینه موجود محسوب می شود.

5-خدمات خودرو

امروزه بسیاری از افراد زمان کافی را برای رسیدگی به خودروهای خود نداشته و همین امر باعث می شود تا بی توجهی به این موضوع باعث شود تا پس از مدتی متحمل هزینه های بسیار شوند. در این رابطه شما می توانید با ایجاد یک اپلیکیشن که افراد بتوانند مکان خود را مشخص کرده و نوع خدمت مدنظر خود را تعیین کرده و هزینه آن را مشاهده کنند، برای این کار کاملا کافی خواهد بود.

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

 

برای مثال افراد می توانند حین کار خود و هنگامی که وسیله نقلیه آن ها پارک شده است از شما بخواهند تا آن را تمیز کرده و یا مشکل فنی آن را برطرف کنید. بدون شک این امر نه تنها در زمان آن ها صرفه جویی خواهد کرد، بلکه به علت هزینه های کمتر این اقدام برای شما در مقایسه با مکانیکی ها و کارواش های مرسوم، میزان پرداختی آن ها به مراتب مقرون به صرفه تر باشد. اگرچه افراد در این روش پول کمتری را پرداخت می کنند با این حال به علت این امر که شما برای خود کار کرده و هزینه اجاره مکانی را نخواهید داشت، بدون شک در صورت ارائه خدمات مناسب و جلب رضایت افراد می توان درآمد فوق العاده ای را داشته باشید.

6-مربی شخصی

امروزه بیش از هر زمانی دیگر سلامت افراد به علت وضعیت تغذیه و عدم تحرک کافی آن ها در معرض خطر قرار دارد. به همین خاطر از جمله نیازهای اصلی هر فردی ورزش کردن است. با این حال همان طور که در موارد گذشته نیز ذکر شد افراد به معضل جدی کمبود وقت مواجه هستند و تقریبا تمامی باشگاه ها از ساعات خاصی برخوردار هستند. به همین خاطر شما می توانید به مربی شخصی افراد تبدیل شده و از این طریق کسب درآمد داشته باشید.

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

برای مثال ممکن است فردی تنها ساعات پایانی شب را بتوان به این امر اختصاص دهد که بدون شک برای چنین فردی هیچ باشگاهی وجود نخواهد داشت. با این حال شما می توانید با ایجاد یک صفحه در شبکه های اجتماعی، در هر زمان در خانه آن ها حضور پیدا کرده و به تناسب اندام آن ها کمک کنید. در این رابطه شما در صورتی که بتوانید اقدامات جانبی نظیر برنامه غذایی را نیز تهیه کنید، قادر به افزایش درآمد خود خواهید بود.

7-قفل ساز

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

بدون شک برای همه ما این اتفاق رخ داده است که کلید خانه گم کرده و یا سوئیچ ماشین را در داخل خودرو قرار داده ایم. تحت این شرایط پیدا کردن یک قفل ساز با توجه به تعداد کم آن ها کاری بسیار سخت خواهد بود. به همین خاطر شما در صورتی که در این زمینه مهارت داشته باشید، می توانید به یک قفل ساز آنلاین و بدون هیچ گونه مغازه مشخص تبدیل شده و به تنها با تماس افراد به محل مورد نظر حضور یافته و مشکل را برطرف کنید. برای این امر شما تنها به پخش شماره تلفن همراه خود نیاز خواهید داشت. به همین خاطر هیچ الزامی برای ساخت اپلیکیشن و یا حضور در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

8-خدمات نظافتی

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

زندگی کارمندی بسیاری از افراد باعث شده است تا آن ها زمان و انگیزه کافی را برای رسیدگی به امور خانه خود نداشته باشند. در این رابطه شما می توانید با رفع این نیاز آن ها برای خود درآمدی را داشته باشید. با این حال این امر تنها شامل جارو کشیدن خانه و یا شستن ظرف ها نبوده و می تواند جا به جایی وسایل، هرس چمن ها و مواردی از این قبیل را نیز شامل شود. برای این امر مشخص کردن دقیق قیمت امری سخت خواهد بود. به همین خاطر بهتر است تا این امر به صورت توافقی صورت گیرد.

9-خدمات آرایشی و بهداشتی

در کسب وکارهای موبایل، مورد مهم این است که تمرکز خود را روی مواردی قرار دهید که مسئله کمبود وقت باعث خواهد شد تا افراد در رابطه با آن با مشکل مواجه شوند. خدمات آرایشی و بهداشتی نیز از جمله این موارد است.

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

برای مثال یک کارمند می تواند از وقت استراحت خود برای این امر استفاده کند. با این حال حضور در یک مرکز آرایشی و دریافت نوبت، بدون شک زمان بر خواهد بود. با این حال یک آرایشگر تلفنی بدون شک برای این افراد کاملا مناسب خواهند بود. با این حال شما نیازمند معرفی کیفیت کار خود هستید که در این رابطه شبکه های اجتماعی مبتنی بر ارسال عکس مانند اینستاگرام، بهترین گزینه های موجود محسوب می شوند. بدون شک در صورتی که کیفیت کار شما بالا باشد، این افراد شما را به سایرین نیز معرفی خواهند کرد و ممکن است تا حتی کل کارمندان یک شرکت به مشتریان شما تبدیل شوند.

10-عکاسی

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

تصور اغلب افراد در رابطه با عکاسی، وجود آتلیه و ابزارهای مخصوص به این امر است. با این حال فراموش نکنید که هر فعالیت هنری میدان بروز خلاقیت خواهد بود. به همین خاطر شما می توانید از این استعداد خود و با ارائه خلاقیت های جذاب، درآمدهای فوق العاده ای را داشته باشید. فراموش نکنید که امروزه تقریبا تمامی افراد در شبکه هایی نظیر اینستاگرام فعالیت دارند که نیاز به عکس های جذاب را تشدید می کند.

11-گل فروشی

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

با نگاهی به دکه های گل فروش به این واقعیت پی خواهید برد که این حرفه نیازمند فضای بسیار بزرگ نیست. با این حال مراجعه به این مراکز برای افراد زمان بر خواهد بود. به همین خاطر در صورتی که شما بتوانید یک گل فروشی سیار را تاسیس کنید، بدون شک با استقبال مناسبی مواجه خواهید شد. برای این امر شما نیازمند حضور در یک شبکه اجتماعی برای تبلیغ کار خود و در اختیار داشتن یک اپلیکیشن مناسب برای دریافت سفارشات؛ خواهید بود. در این رابطه فراموش نکنید که به هر میزانی که بتوانید خدمات بیش تر و جذاب تری را ارائه دهید، به همان میزان نیز سطح درآمد شما افزایش پیدا خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چگونه ایده خود را معرفی کنید

12-آشپزی

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

بسیاری از افراد تمایل دارند تا مهمانی هایی را در خانه خود برگزار کنند، با این حال تهیه غذا، کیک و شیرینی های مختلف برای آنها زمان بر و سخت خواهد بود. به همین خاطر شما می توانید با تامین این نیاز افراد برای خود درآمد داشته باشید. همچنین این امر که در خانه غذاهایی را تهیه کرده و آنها را به فروش برسانید نیز از دیگر اقدامات موثر در این رابطه محسوب می شود. با این حال دو مورد فوق تنها راهکارهای کسب درآمدی شما در رابطه با آشپزی نبوده و تدریس در این رابطه نیز می تواند کاملا سودمند باشد. فراموش نکنید که تمامی موارد معرفی شده در این مقاله بر پایه کسب و کارهای موبایلی است که در این رابطه ضروری است تا از یک خط تلفن مناسب که به سادگی در ذهن به خاطر سپرده شود، برخوردار باشید.

13-خدمات عروسی

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

در صورتی که از سه مهارت معرفی شده در موارد قبل برخوردار باشید، می توانید با ترکیب کردن آنها در زمینه خدمات عروسی فعالیت کنید. امروزه با توجه به بالا رفتن هزینه های این مراسم، در صورتی که بتوانید برای آن راهکارهای خلاقانه ای را داشته باشید، بدون شک نظرات بسیاری را به سمت خود جلب خواهید کرد. در این رابطه توجه داشته باشید که شما باید از ایده هایی برای این امر برخوردار باشید تا افراد به کمک گرفتن از شما ترغیب شوند. در این رابطه استفاده از یوتیوب می تواند بهترین گزینه موجود محسوب شود.

14-جمع آوری ضایعات

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

در صورتی که یک کامیون بزرگ را در اختیار داشته باشید، می توانید وسائل اضافه افراد را از خانه آنها جمع آوری کرده و با تعمیر جزئی آنها، به عنوان جنس دست دوم به فروش برسانید. در این رابطه شما به هیچ شبکه اجتماعی نیاز نخواهید داشت و تبلیغ از طریق ارسال پیامک، بهترین راهکار موجود خواهد بود. فراموش نکنید که امروزه بسیاری از افراد از این وسایل، استفاده های خلاقانه ای را می کنند که این امر خود می تواند سودآوری مناسبی را داشته باشد. در نهایت این اقدام نیازمند زمان زائدی نخواهد بود و شما می توانید تنها یک روز در هفته را به این امر اختصاص دهید.

15-خدمات اسباب کشی و باربری

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

با توجه به این امر که مورد قبلی تنها یک روز از وقت شما را اشغال خواهد کرد، شما می توانید از کامیون خود برای جا به جایی اسباب و وسایل افراد در باقی روزها استفاده کنید. با این حال توجه داشته باشید که شما بدون در اختیار داشتن یک تیم قادر به قرار دادن وسایل در کامیون خود نخواهید بود. به همین خاطر لازم است تا از همان ابتدا تمامی اقدامات را به خوبی مشخص کرده و در صورت نیاز از افرادی در این رابطه استفاده کنید.

16-مشاوره

ایده کسب درآمد تلفن های همراه

برای مشاوره حتما نیازی نیست که افراد به محل کار شما مراجعه کرده و اقدام به استفاده از دانش و تجربیات شما کنند. برای این امر یک تماس تلفنی نیز می تواند کاملا کارساز باشد. نوع مشاوره شما نیز می تواند حوزه های مختلفی را شامل شود. برای مثال در صورتی که در زمینه روان شناسی کودک، مهارت هایی را دارید می توانید به مشاور 24 ساعته مادران جوان تبدیل شده و سوالات و مشکلات آنها را برطرف کنید.

مطلب مرتبط: راه های کسب درآمد اضافه در کنار شغل اصلی

در آخر توجه داشته باشید که موارد معرفی شده تنها مشاغلی هستند که از طریق تلفن های همراه نیز می توانند سودآوری مناسبی را داشته باشند. با این حال این امر به معنای محدود بودن شما به موارد معرفی شده نبوده و می توانید با خلاقیت در هر حرفه ای آن را از حالت رایج آن خارج کرده و به یک کسب وکار تلفنی تبدیل کنید.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی