جزئیات مقاله

تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز

همان قدری که بازاریابی برای فروش محصولات یا خدمات برای شما اهمیت دارد، به همان اندازه هم ایجاد برند و تبلیغات برند ، برای موفقیت شما مهم هستند. نام برندتان به مشتریان شما می گوید که شرکت تان کیست و چه هویتی دارد؟ شما چقدر برای آنها قابل اطمینان هستید؟ چقدر می توانند به شما اعتماد کنند؟ ساخت یک برند، یک شبه اتفاق نمی افتد. برای تبلیغات برند، باید زمان بگذارید، باید پول خرج کنید. این یعنی اینکه باید یک استراتژی بازاریابی بلندمدت انتخاب کنید تا شما را در ذهن آنهایی که به دنبال محصولات و یا خدمات مشابه محصولات و خدمات شما می گردند، در رده های بالا بنشاند.

تبلیغات برند

تبلیغات برند چیست؟

همه شرکت ها محکوم به بازاریابی هستند، اما آن چیزی که می تواند شما را از رقبای تان متمایز کرده و جلو بیندازد چیست؟ برندسازی، برخلاف بازاریابی ای که افراد را ترغیب می کند تا از شما خرید کنند، سعی دارد تا یک پایه درازمدت برای وفاداری مشتریان به شما ایجاد کند. برندسازی و تبلیغات برند، اگر درست انجام شود، باعث می شود تا همه در درازمدت به سوی یک محصول خاص بیایند.

ببینید... برند کلینکس را تجسم کنید. وقتی می خواهید دستمال کاغذی بخرید، نمی گویید دستمال کاغذی می خواهم، می گویید یک کلینکس بدهید لطفاً. اما کلینکس فقط یک برند است نه دستمال کاغذی! کلینکس چه کار کرده که به نماد و یک اسم برای کل یک محصول تبدیل شده است؟ کلینکس با تبلیغات برند، کاری کرده که مردم، اسم آن را در ذهن خود نگه دارند. این برند این کار را با تجارت، تبلیغات برند، یا استراتژی های بازاریابی مشابه انجام داده است و خود را به عنوان یک اسم که همیشه در ذهن باقی خواهد ماند، تبدیل کرده است. باز هم با اینکه خیلی از شرکت ها به این میزان از شناخت برند دست پیدا نکرده اند، اما به هر حال تبلیغات برند برای شما حیاتی است.

برند تبلیغاتی

تبلیغات برند را می توان از طریق بازاریابی برای یک لوگو، یک بیانیه مأموریت، وب سایت و رسانه اجتماعی، یا حتی خدمات مشتری انجام داد. جا انداختن یک برند، مستلزم آن است که شما روی پیام خودتان، پشتکار داشته باشید. تعاملات همیشگی با مشتریان خودتان داشته باشید. برای ارائه خدمات و محصولات تان، همواره حاضر باشید. مشتریان شما باید به اندازه خود شما به شرکت تان اعتماد داشته باشند و وقتی به دنبال محصولات مشابه محصولات شما هستند، یک راست به سراغ شما بیایند.

مطلب مرتبط: مسئله اصلی تبلیغات برند

چرا کسب و کارها به تبلیغات برند نیاز دارند؟

فرقی نمی کند که کسب و کار کوچکی دارید یا یک شرکت بزرگ هستید. تفاوتی ندارد که تازه کار خود را تأسیس کرده اید یا قدیمی هستید. باید به تبلیغات برند خود بپردازید تا رشد کنید و مشتریان همیشگی خود را داشته باشید. برندسازی به شما کمک می کند تا از رقبای خود سبقت گرفته و جلو بزنید. ببینید چه چیزی هست که کسب و کار شما را به بهترین گزینه برای مشتری تبدیل می کند. ببینید چه چیزی هست که به مشتریان شما می گوید که دقیقاً همان چیزی را به آنها می دهید که به دنبال آن هستند. تبلیغات برند، شما را با مخاطبین هدف تان، همسو می کند و باعث می شود آنها درگیر شما شوند. دلایل زیر را مرور کنید. این موارد همان دلایلی هستند که به شما می گویند چرا کسب و کارتان نیاز به تبلیغات برند خود دارد:

تبلیغات کسب و کار

برند شما، به همه اعلام می کند که کسب و کاری چه نوع کسب و کاری است: با تبلیغات برند، به مردم می گویید که یک شرکت قابل اعتماد و جذاب هستید که سرگرمی را به آنها هدیه می دهید، یا نه... یک کسب و کار جدی و رسمی هستید. در تبلیغات برند خود، همه آن چیزهایی که به مردم ارائه می دهید – مثل لوگو، رسانه های اجتماعی، پیام ها، مواد تبلیغاتی و آن روشی که با مردم صحبت می کنید- همه و همه به افراد می گوید که دقیقاً چه انتظاری می توانند از شما داشته باشند.

برندسازی، آشنایی و نزدیکی ایجاد می کند. مردم اکثراً ترجیح می دهند تا محصولات و خدمات مورد نظر خود را از آنجایی بخرند که با آن آشنا هستند.

برندسازی سعی بر آن دارد تا همواره یک پیام همیشگی را در اذهان نگه دارد. شما تبلیغات برند را آمپولی در ذهن ها وارد نمی کنید. باید وقت بگذارید. ببینید که مخاطبین هدف شما و خواسته ها و اولویت های آنها چیست. بعد می توانید تصور کنید که در صنعت خودتان و در بین رقبای خودتان چه کارهایی باید انجام دهید. بعد از اینکه استراتژی خودتان را انتخاب کردید، یک طرح تهیه کنید تا به تبلیغات برند خود بپردازید. این طرح را اجرا و کاری کنید که محصولات و خدمات شما همواره حامل یک پیام همیشگی برای افراد باشند. این کار هم به مشتریان شما کمک می کند تا بدانند که وقتی از شما خرید می کنند، دقیقاً چه انتظاری می توانند از خرید خود داشته باشند.

برندسازی باعث می شود تا مراجعه داشته باشید. تبلیغات دهان به دهان، بهترین شکل بازاریابی است. وقتی که افراد یک برند خاص را دوست داشته باشند و همواره آن را در ذهن داشته باشند، دوست دارند که آن را به دوستان و آشنایان خود هم پیشنهاد کنند. در این صورت دوست دارند تا این برند را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و در وبلاگ های شان هم از آن اسم ببرند. این باعث می شود تا به مشتریانی دست یابید که هیچ وقت انتظارشان را هم ندارید. این یعنی تبلیغات برند، آن هم به شیوه ای جذاب و دوست داشتنی!

برندسازی باعث ارتباطات می شود. برخی از بهترین برندها، هیجانات و احساسات را برمی انگیزانند و باعث می شوند تا اتصال با مشتریان برقرار شود. اگر می خواهید احساس راحتی داشته باشند، آن ها را هیجان زده یا خوشحال شان کنید. همه اینها یعنی راه هایی که می توانید به تبلیغات برند خود بپردازید. احساس آنها را درگیر کنید و مشتریان وفاداری برای خود به دست آورید.

استراتژی تبلیغات برند

 

وقتی یک استراتژی شفاف برای برندسازی داشته باشید، وقتی یک طرح برای تبلیغات برند خود داشته باشید، در این صورت می توانید کارمندانی هم داشته باشید که جزو شبکه برندسازی شما خواهند بود.

استراتژی های تبلیغات برند

تبلیغات برند می تواند سخت باشد، به خصوص برای آن کسب و کارهای کوچکی که زیاد برای افراد شناخته شده نیستند. تبلیغات برند می تواند چالش برانگیز باشد، اما در هر صورت لازم است قبل از اینکه تبلیغات برند انجام شود، هویت و شناسه برند تعریف شود. برندها در خیلی از بخش ها با رقابت های سنگین در بازار روبه رو هستند. در بازار برندهای زیادی هستند که می خواهند توجه مشتریان را به سمت خودشان جلب کنند. باید راهی پیدا کنید که در بالاترین رتبه قرار بگیرید.

استراتژی های خوب برای تبلیغات برند می تواند شما را به یک رهبر یا پیشرو در صنعت تان تبدیل کند. ترفند این کار، این است که یک مخلوط خوب و درست برای کسب و کار خاص خودتان پیدا کنید و مشتریان ایده آل را برای خودتان هدف بگیرید. بعضی از استراتژی های تبلیغات برند به شرح زیر هستند:

تبلیغات برند شبکه اجتماعی

تبلیغات چاپی: مثلاً در مجلات و روزنامه ها.

رسانه های اجتماعی: بازاریابی در فیس بوک، اینستاگرام و پلتفرم های مشابه را به یاد بیاورید.

ویدئوها

تبلیغات آنلاین: مثل گوگل ادز، بنر و لینک های وب سایتی

محصولات تبلیغاتی: مثل خودکار، تی شرت، جای کارت ویزیت، کیف و مشابه آنها

استراتژی های تمرکز بر مشتری مانند تخفیفات و مشوق هایی برای وفاداری مشتری

هر کدام از استراتژی ها را که انتخاب کردید، روی همه موارد تبلیغاتی خود، از یک لوگو، یک رنگ، یک فونت مشخص و ... استفاده کنید. مطمئن باشید که اگر یک مشتری تبلیغات شما را در روزنامه یا رسانه ها دید، خیلی راحت بتواند در فروشگاه ها محصول شما که مورد نظرش هست را پیدا کند.

اینکه چقدر برای تبلیغات برند خود باید پول خرج کنید، بستگی به این دارد که تلاش های خود را کجا می خواهید صرف کنید. در تبلیغات برند، تبلیغات چاپی و ویدئویی هزینه های بیشتری دارند. پس ببینید که چقدر می خواهید برای تبلیغات برند خود هزینه کنید.

تبلیغات کسب و کار

مثال هایی برای تبلیغات برند

راه های بی شماری برای تبلیغات برند وجود دارد. باید ببینید که کدام یکی از آنها بهترین کارایی را برای کسب و کار، شخصیت شرکت و مشتریان شما دارند. فرض کنید می خواهید تفریحات ساحلی و قایق سواری به مشتریان ارائه دهید. مسلم است که باید از تصویرها و رنگ ها و زبان های مختلف و گوناگونی استفاده کنید. اگر فقط لوازم دفتری می فروشید، وضعیت چگونه خواهد بود؟ در بعضی موارد مشتریان شما بیشتر اتفاقی و کمتر رسمی هستند و در برخی موارد دیگر، موضوع کاملاً برعکس است. مشخص است که تبلیغات برند در این موارد باید متفاوت باشد. بعضی از تبلیغات برند، به شرح زیر است:

رسانه های اجتماعی: این یک روش خوب است که شما می توانید از آن استفاده کنید تا به چشم بیایید. مثلاً اگر شرکت شما، دکور و مبل و ... می فروشد، یک ویدئوی جذاب بسازید و در رسانه های اجتماعی به نمایش بگذارید. می توانید به صورتی این کار را بکنید که مشتریان جذب وب سایت شما بشوند و آنجا شکارشان کنید. آ جا موزیک بگذارید، فیلم بگذارید، داستان بنویسید و ... .

شراکت: یک راه دیگر هم برای تبلیغات برند این است که با شرکت های محلّی شراکت تشکیل بدهید. مثلاً اگر می خواهید یک مدرسه فوتبال برای بچه ها درست کنید، می توانید با یک مجمع بهداشتی شراکت کنید. این شکلی، نام و لوگوی شما به چشم عموم می آید و می بینید که به سمت شما خواهند آمد.

مطلب مرتبط: مدل های مختلف تبلیغاتی در دنیای امروز

محصولات تبلیغاتی: این هم یک روش عالی است برای تبلیغات برند شما. با این کار شما لوگو و برند خودتان را در معرض دید همه قرار می دهید. اگر دارید در زمینه یوگا کار می کنید، چند تا شمع با یک رنگ مشخص روی برند خود قرار دهید. یکی از مزیت های این محصولات تبلیغاتی این است که تا مدت ها در خانه ها و محل های کار پابرجا باقی می مانند. این بدان معنا است که برند شما همیشه جلوی چشم افراد است و در ذهن آنها قرار می گیرد.

برند کسب و کار

مسابقه: آدم ها دوست دارند تا برنده باشند. مهم نیست این جایزه از چه جنسی باشد، مسابقه ها باعث می شود تا مردم در این گونه مسابقات نام نویسی کنند و منتظر بمانند تا از فرصت های حاصل از آن استفاده کنند. این هم روش خوبی برای تبلیغات برند است و به چشم خواهید آمد.

نوع تبلیغات برندی که انتخاب می کنید، بستگی به منابع شما دارد، چه منابع مالی و چه منابع انسانی. اگر افرادی را دارید که مسلط به رسانه های اجتماعی است، ورود به این حوزه می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. اگر افرادی را دارید که علاقه به تبلیغ با محصولات تبلیغاتی دارند، آن را امتحان کنید! بعضی وقت ها هم لازم است تا از یک شرکت بیرونی کمک بگیرید تا تبلیغات برند را برای شما انجام دهند. فرقی نمی کند، آنچه مهم است تبلیغات برند است. فراموشش نکنید!

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی