اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال وبختیاری از تامین هشت هزار تن کود اوره از ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت:امسال تاکنون چهار هزار و ۷۲۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شد.

محسن مهدوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و ۶۰۰ تن اوره، 912تن فسفات و ۳۲۰ تن پتاس در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین و توزیع کود اوره در استان در سالجاری ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: برای تامین مطلوب انواع کودهای یارانه‌ای از طریق کارگزاری‌های سراسر استان، هشت هزار تن کود اوره معادل ۳۰ درصد سهمیه سال استان تامین و ذخیره‌سازی شده است.

به گفته وی، از این میزان کود تامین شده نزدیک چهار هزار و ۵۰۰ تن به انبارهای سازمانی شرکت حمل و مابقی در سطح عاملیت‌های توزیع نهاده‌های استان توزیع شده است.

وی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پایه (فسفاته-پتاسه) افزود: توزیع این کودهای نیز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مهدوی اظهار داشت: پارسال بیش از ۳۳هزار و ۴۵۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان استان توسط شرکت خدمات کشاورزی و مابقی توسط اتحادیه روستایی توزیع شد.

به گفته وی،هم‌اکنون ۴۰ کارگزاری و ۱۳ انبار فرعی زیر مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فعال است که فعالان این مراکز کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان را با قیمت مصوب و براساس حواله الکترونیکی صادر شده از مرکز خدمات جهادکشاورزی به کشاورز تحویل می‌دهند.