اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی 

مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشور در گفتگو با دیار آفتاب اراک اعلام نمود :

میانگین مصرف کودهای فسفاته نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر رشد داشته است/توزیع ۳ میلیون تن کود اوره بین کشاورزان سراسر کشور

سعیدی گفت: امسال میزان کود اوره‌ای که بین کشاورزان سراسر کشور توزیع می شود نزدیک به ۳ میلیون تن خواهد بود . 

محمد مهدی سعیدی مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشور در حاشیه برگزاری همایش ترویج و معرفی سبد محصولات کود های شیمیایی در اراک در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ گفت: در راستای طرح‌خودکفایی تولید کودهای کشاورزی و حمایت از تولید کنندگان داخلی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با برگزاری سلسله همایش هایی تولید کنندگان کودهای شیمیایی مورد تایید را به منظور حمایت از تولید داخلی و استفاده کشاورزان از محصولات متنوع و استاندارد به کارگزاران خود در سراسر کشور معرفی می کند.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیش از ۳۵۰۰ کارگزاری بزرگترین شبکه توزیع کود را در کشور دارد که شرکتهای تولید کننده داخلی می توانند با انعقاد تفاهم نامه از ظرفیت های این شبکه توزیع در سراسر کشور برای فروش محصولات خود بهره ببرند.

 

سعیدی خاطرنشان کرد: شرکت خدمات حمایتی فقط تامین و توزیع کننده کودهای شیمایی است و لذا شرکت های تولید کننده برای اخذ تسهیلات و سایر خدمات به مدیرت جهاد کشاورزی استان ها مراجعه کنند.

مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همچنین در خصوص حمایت از کشاورزان به منظور تهیه کود و نهاده های مورد نیاز هم گفت:از دو سال قبل طرح کشاورز کارت ارائه شد که از این طریق اعتباری با بهره پایین حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد با بازپراخت یکساله در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا در کارگزاری های معتبر نسبت به خرید کود، بذر و تامین نهاده های تولید اقدام کنند.

سعیدی در رابطه میزان تدارک و توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای در کشور نیز گفت: در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار تن کود فسفاته و پتاسه در کشور توزیع شده اما با توجه به تصمیم خوب وزیر جهاد کشاورزی و کاهش ۵۰ درصدی قیمت این کودها در سال جاری این عدد نزدیک به حدود ۲۹هزار و ۵۰۰ تن رسیده که به صورت میانگین مصرف کودهای فسفاته نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر و در کودهای پتاسه ۵.۵ برابر بوده است.

 

مدیر بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطرنشان کرد: امسال میزان کود اوره ای که بین کشاورزان سراسر کشور توزیع می شود نزدیک به ۳ میلیون تن خواهد بود چراکه کود اوره پرمصرف ترین‌ کود در بخش کشاورزی است.

 


اخبار برگزیده