اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در همایش یک روزه استان چهارمحال وبختیاری گفت: حمایت از تولیدکنندگان دانش‌بنیان کود شیمیایی از مهمترین سیاست‌های امسال این شرکت است و برای حمایت از این واحدها فراخوان شناسایی شرکت‌های تولیدکننده دانش‌بنیان در زمینه تولیدکود و فرآورده‌های کودی صادر شد.

محمدمهدی سعیدی روز یکشنبه 12 تیرماه در همایش آموزشی ترویجی یکروزه کودهای تولید داخل و معرفی سبد محصولات کودی تولیدکنندگان ایرانی از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:هم‌اکنون سه هزار و ۵۰۰ کارگزاری و شبکه فعال برای توزیع کود شیمیایی در سطح کشور فعال است تا کشاورزان بتوانند کود استاندارد و با کیفیت را از این کارگزاری‌ها تهیه و تامین کنند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۹۰ شرکت تولید کودهای کشاورزی در کشور با شرکت خدمات حمایتی کشور تفاهمنامه منعقد کرده‌اند و محصولات تولیدی این واحدها در سبد شرکت خدماتی قرار دارد و شرکت تولیدکننده باید برای قرارگیری در سبد کودی شرکت خدمات حمایتی و کشاورزی، شماره ثبت کودی مورد تایید موسسه خاک و آب را داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری این همایش یکروزه در سطح استان اظهار داشت:این همایش با هدف معرفی ظرفیت کشور در تولید و خودکفایی کودهای کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان دانش‌بنیان داخلی، قرار گرفتن کودهای زیستی و آلی در سبد کودی کشاورزان، حذف دست دلالان و واسطه‌ها و توزیع مستقیم کود توسط تولیدکننده برای مصرف‌کننده و یا کشاورز از طرف شبکه کارگزاری برگزار شد.

سعیدی با بیان اینکه امسال برگزاری ۵۰ همایش در نقاط مختلف کشور برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: تا کنون ۱۸ همایش در سطح کشور برگزار شده است.

وی اظهار داشت: برای نظارت بر فعالیت کارگزاری‌های توزیع کود شیمیایی گروه پایش در هر استان با حضور یک نماینده از معاونت بهبود تولیدات گیاهی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی فعال شده که ماهانه بازرسی و پایش را از کارگزاری‌های انجام می‌دهند.


اخبار برگزیده