اخبار

به گزارش رابط روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان گفت: ۴۲ هزار و ۳۵۰ حواله الکترونیکی کود شیمیایی امسال توسط سامانه‌های کنترل و پایش، حمل و نقل و توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان صادر شد.

"علیرضا احمدوندی"افزود: این تعداد حواله مربوط به کود فسفاته و اوره است و تاکنون حدود ۳۲ هزار نفر از کشاورزان استان برای دریافت سهمیه خود به کارگزاران توزیع مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۸۰ کارگزاری دریافت و توزیع کود در استان تصریح کرد: توزیع کود از زمان ورود به کشور، تخلیه در انبار، بارگیری، حمل و نقل، تحویل به کارگزار و در نهایت کشاورزان توسط سامانه جامع این امر ثبت می شود بنابراین امکان برخی انحرافات سال های گذشته وجود ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان، بدون اشاره به میزان کود اختصاص یافته به این تعداد حواله اظهار داشت: در مجموع صدور حواله های الکترونیکی توزیع کود در استان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که این امر به دلیل کاهش و ممنوعیت کشت های آبدوست بهاره در استان بوده و بیانگر موفقیت دراجرای الگوی کشت و جلوگیری از هدررفت منابع آبی است.

وی گفت: مجموع سهمیه کود شیمیایی استان در سال زراعی جاری ۹۷ هزار و ۳۰۰ تن است و هم اکنون ۲۵ هزار تن شامل ۱۲ هزار تن در انبارهای سازمان جهاد کشاورزی و ۱۳ هزار تن در انبار کارگزاران، ذخیره شده است.

احمدوندی اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت زمین های زراعی استان مربوط به گندم، جو، غلات و حبوباتی مانند نخود است و با توجه به زمان کشت این محصولات، بیشترین سهمیه کود شیمیایی استان از شهریور تا آبان ماه بین کشاورزان توزیع می شود.

به گفته وی قیمت هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود دی آمونیوم فسفات  در بازار آزاد تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار و هر کیسه کود اوره بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که این مبالغ با صدور حواله الکترونیکی و لحاظ ارز ترجیحی به ترتیب به ازای هر کیسه معادل ۲۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار تومان است.

 

اخبار برگزیده