اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

 سید صمد  ضیائی   سرپرست  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  استان گلستان ،سمینار تخصصی روابط عمومی دانش بنیان در عصر هوشمندی ارتباطی به همت روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با تدریس دکتر شکری ۲۸ مرداد ماه در هتل کانیار شهرستان علی آباد کتول  برگزار شد.

در این سمینار که با حضور فعال و باشکوه مسوولان روابط عمومی مدیریت های جهادکشاورزی  شهرستانها، مدیران شهرستان، خبرنگاران و مدیران مسوول نشریات استان برپا شد،ادیم مسئول روابط عمومی این شرکت حضور داشت.

 دکتر حمید شکری خانقاه استاد ملی و بین المللی علوم ارتباطی، مولف کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی و مدیر طرح و برنامه ریزی ارتباطی مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی در سخنانی با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها در سازمان گفت:

برای دانش‌بنیان‌سازی روابط عمومی باید گام‌های اساسی برای "مدیریت نادانی" برداشت. مسئله اساسی روابط عمومی‌ها دانش کم یا چگونگی استفاده از دانش خود نیست بلکه مدیریت نادانی و مدیریت ناآگاهی بسیار بالای آنها در انجام ماموریت‌های ارتباطی است.

نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی با تاکید بر اینکه رسیدن به روابط عمومی دانش‌بنیان بر مدیریت نادانی استوار است، گفت: "مدیریت نادانی" فرآیندی برای کشف، کاوش، درک، شناخت و مدیریت ناآگاهی در خارج و داخل سازمان از طریق یک فرآیند مدیریتی مناسب برای برآوردن خواسته‌های فعلی و آتی مدیران و مخاطبان، طراحی استراتژی ارتباطی بهتر و اصلاح اقدامات به منظور دستیابی به اهداف سازمانی و حفظ مزیت رقابتی و ارزش‌آفرینی از بعد ارتباطی است.

شکری خانقاه با اشاره به ویژگی‌های روابط عمومی دانش‌بنیان گفت: یکی از شاخص‌های نظام نوآوری در تعیین میزان روابط عمومی دانش‌بنیان تعداد محققان این حوزه در هر روابط عمومی نسبت به تعداد روابط عمومی‌ها و سازمان‌هاست. امیدوارم اساتید، پژوهشگران حوزه مدیریت رسانه و روابط عمومی، برای توسعه سواد رسانه‌ای و سواد ارتباطی مطالعات ارتباطی خود را برای ایجاد روابط عمومی دانش‌بنیان در کشور متمرکز کنند.

اخبار برگزیده