اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین؛

رضا افلاطونی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بازدید روز پنج شنبه از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و در جمع کارکنان این مجموعه:

انتظار می رود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تأمین به موقع نهاده های کشاورزی با هدف مبارزه با آفات و تغذیه خاک جهت افزایش راندمان کشاورزی را در اولویت قرار دهد.

وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم نهاده های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان را به موقع تحویل دهیم و هنگام برداشت به میزان تولید مورد نظر برسیم در اینصورت به هدف مطلوب دست یافته ایم.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از همه ظرفیت ها برای رصد و پایش استفاده کند و نظارت لازم را بر امر توزیع داشته باشد.

اشخاصی که کود یا سموم شیمیایی را با آرم جعلی به فروش می رسانند زیرساخت کشاورزی کشور را هدف گرفته اند و باید با رصد و نظارت در چهار چوب قانون با آنها برخورد کرد.

تغذیه علمی خاک بسیار مهم بوده و باید نقشه خاک شناسی استان بروز رسانی شود تا براساس آن نهاده های کشاورزی میان کشاورزان توزیع گردد.

افلاطونی به لزوم ارائه آنالیز و آزمایش خاک صحیح برای استفاده از کود شیمیایی به کشاورزان تأکید کرده و افزود: ماده نیترات در محصولات غذایی خسارات جبران ناپذیری را برای انسان به همراه دارد که باید میزان آن را به حل اقل رساند.

افلاطونی در پایان از خدمات و اقدامات شرکت خدمات حمایتی در سنوات گذشته تشکر کرده و برهمکاری و تعامل سایر بخش ها با این مجموعه تأکید کردند.