اخبار

در  پی درخواست  شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی  گلستان  در راستای معرفی سامانه ترویج هواشناسی کشاورزی( تهک)، کارگاه آموزشی با حضور15 نفر از کارگزاران فعال توزیع و  فروش نهاده های کشاورزی در  محل اداره کل هواشناسی کشاورزی استان گلستان برگزار شد.

در ابتدا مهندس نور بخش داداشی ، مدیر کل محترم  هواشناسی  استان گلستان  با بیان این که اطلاع رسانی مناسب داده های هواشناسی استخراج شده، ایجاد زمینه های مناسب ارایه مشاوره در زمینه های اقلیمی، پایش مراحل رشد گیاهان در مناطق مختلف زراعی و باغی، تلاش در جهت ارتقا آموزش، دانش فنی، زیرساخت های هواشناسی بخش کشاورزی برای ارایه خدمات به بهره برداران بخش کشاورزی ، از جمله اهداف این کارگاه عنوان کرد.

 وی اظهار داشت: طی سال های اخیر با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی کشور مشکلاتی برای بخش کشاورزی ایجاد شد که برای رفع این مشکلات باید از تکنولوژی های روز پیش بینی وضعیت آب و هوایی در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: در واقع کشاورزان ما باید بدانند در چه زمانی و طبق چه شرایط اقلیمی، کشت محصولات را انجام دهند تا با مصرف بهینه آب، کمبود منابع آبی بخش کشاورزی نیز برطرف شود.

وی تصریح کرد: بنابراین نیاز است تا کشاورزان از اطلاعات و پیش بینی هواشناسی فصلی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ما در تلاشیم با ایجاد بستر مناسب از اطلاعات ارزشمند هواشناسی در چرخه تولید و زنجیره اقتصاد کشاورزی کشور استفاده کنیم.

در خاتمه افزود: اداره کل هواشناسی استان گلستان، طرحی با عنوان طرح توسعه هواشناسی کاربردی ویژه کشاورزی به نام تهک را به مرحله اجرا گذاشته است که هدف اصلی آن ارتباط با بهره برداران این بخش است.

وی گفت: این سامانه با شناسایی بهره برداران و کاربران نهایی این بخش از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ارتباط برقرار می کند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بتوانیم خدمات خوب و مفیدی در اختیار کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار دهیم.

در ادامه برنامه ،آموزشهای لازم و چگونگی اطلاع رسانی هواشناسی استان جهت  بهره برداران بخش کشاورزی توسط رحمان نیا معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و مدرس دوره در قالب تهک ( توسعه هواشناسی کشاورزی )‌ ارائه گردید که مورد استقبال و بهره برداری شرکت کنندگان قرار گرفت.

اخبار برگزیده