اخبار

به گزارش  روابط عمومی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

بمحمد برزعلی ریاست سازرمان جهاد  کشاورزی استان گلستان  در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات، سیستم‌های آبیاری و صنایع وابسته استان گلستان، اظهار کرد: این یک افتخار است که به واسطه تلاش صنعت گران و حمایت های مسئولان استان، «گلستان» در میان استان های کشور بالاترین ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تأکید بر اینکه بیش از ۲۰ هزار درخواست تراکتور داریم ولی فقط می توانیم سالیانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه را تأمین کنیم و به دست کشاورزان برسانیم، ادامه داد: لحظات بسیار سختی را سپری می کنیم وقتی مجبور می شویم کشاورزان را در نوبت قرار داده تا تراکتور به آنها تحویل دهیم.

وی برنامه های حوزه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گلستان را گسترده دانست و افزود: طرحی داریم که پس از تأمین اعتبار حوزه نوسازی ادوات کشاورزی گلستان، بخشی از ناوگان ادوات کشاورزی استان را بازسازی کنیم.

برزعلی با اشاره به اینکه در تأسیس مراکز خصوصی مکانیزاسیون استان، ظرف شش ماه گذشته دو مرکز مکانیزاسیون بزرگ توسط بخش خصوصی راه اندازی شد، خاطر نشان کرد: روش های بدون خاک‌ورزی، خاک‌ورزی حفاظتی و کشت مستقیم از مدل هایی است که می تواند در افزایش محصول، کاهش مصرف انرژی، حفظ رطوبت خاک و کاهش استفاده از منابع آب های زیر زمینی کمک کند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی گلستان در حوزه «آبیاری» از ۲۴۰ هزار هکتاری که می توانست به نحوی در آنها از ادوات و سامانه های نوین آبیاری استفاده کند، از سال ۱۳۶۹ تاکنون ۷۲ هزار هکتار از اراضی استان را زیر پوشش این سامانه ها برده است، تصریح کرد: بزرگترین پروژه منحصر بفرد آبیاری بخش تعاونی استان در روستاهای وحدت و رسالت واقع شده که حدود ۴ هزار هکتار ار اراضی این منطقه را تحت پوشش قرار داده است.

اخبار برگزیده