اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی،

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: دولت مصمم به کاهش واردات روغن نباتی از خارج و تولید حداقل 30درصد روغن مورد نیاز در داخل کشور است. مهندس اکبر فتحی در همایش یک روزه " توسعه کشت دانه روغنی کلزا" که در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب خود اتکائی تولید دانه های روغنی روز چهارشنبه مورخ 98/5/23 در سالن موسسه بیوتکنولوژی در تبریز،  ضمن بیان این مطلب افزود: میزان روغن نباتی مورد نیاز کشور یک میلیون و 500 هزار تن در سال می باشد که در حال حاضر 10درصد آن در داخل تولید می شود.

در ادامه این همایش مهندس جمشید باقریان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن پاسخگویی به سوالات و مشکلات مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها  در خصوص تامین کود مورد نیاز کشاورزان، به آمادگی کامل این مدیریت جهت تامین کود مورد نیاز این محصول اشاره و از مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها خواست تا با توجه به نزدیک بودن فصل کشت پاییزه،  با برنامه ریزی ها و هماهنگیهای لازم نسبت به تامین به موقع کود مورد نیاز شهرستان ها اقدام کنند تا با ذخیره سازی مناسب در زمانهای پیک مصرف، کشاورزان و بهر برداران با مشکل مواجه نشوند.

در این همایش از مهندس ایرانی فام معاون سابق بهبود تولیدات گیاهی سازمان به پاس سه دهه تلاش مستمر در عرصه کشاورزی نیز تجلیل بعمل آمد.


اخبار برگزیده