اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی لرستان

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزان لرستان گفت: ۵۰ هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی وارد استان شده و ۴۷ هزار تن از این میزان برای کشت پاییزه بین کشاورزان توزیع شده است.

"علیرضا احمدوندی" روز سه شنبه در گفت و گو با صدا وسیمای مرکز لرستان ، سهمیه کود اختصاص یافته به لرستان را ۹۳ هزار و ۴۵۰ تن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار تن موجودی انبار کودهای شیمیایی استان می باشد که بخشی از آن مربوط به سال گذشته است.

وی تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با دریافت حواله الکترونیکی هرکیسه ۵۰ کیلویی کود اوره را به مبلغ ۱۵۰ هزارتومان، کود سولفات پتاسیم ۶۲۵ هزار تومان، کود کلرور پتاسیم ۵۷۵ هزار تومان و کود فسفات را به نرخ ۵۵۰ هزار تومان خریداری نمایند.

احمدوندی با اشاره به اینکه حواله الکترونیکی کود شیمیایی امسال توسط سامانه‌های کنترل و پایش، حمل و نقل و توزیع نهاده‌های کشاورزی در استان صادر می شود اظهار داشت: توزیع کود از زمان ورود به کشور، تخلیه در انبار، بارگیری، حمل و نقل، تحویل به کارگزار و در نهایت کشاورزان توسط سامانه جامع این امر ثبت می شود بنابراین امکان برخی انحرافات سال های گذشته وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۸۰ کارگزاری دریافت و توزیع کود در استان ادامه داد: در مجموع صدور حواله های الکترونیکی توزیع کود در استان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که این امر به دلیل کاهش و ممنوعیت کشت های آبدوست بهاره در استان بوده و بیانگر موفقیت در اجرای الگوی کشت و جلوگیری از هدررفت منابع آبی است.

وی اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت زمین های زراعی استان مربوط به گندم، جو، غلات و حبوباتی مانند نخود است و با توجه به زمان کشت این محصولات، بیشترین سهمیه کود شیمیایی استان در راستای کشت پاییزه توزیع می شود.