اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 

مهندس فریدونی مدیرکل به همراه مهندس رجبی معاون غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با حضور در دفتر مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با مهندس عطایی مدیریت و مهندس آژنگ معاونت مالی اداری و بازرگانی دیدار و ضمن عرض خداقوت از اقدامات شرکت خدمات حمایتی در خصوص کشت قراردادی تقدیر و تشکر نمودند.

حسین عطایی سلامی مدیریت استان در این دیدار ضمن ارائه آمار کودهای تحویل شده جهت کشت قراردادی اظهار داشت: خوشبختانه این شرکت توانست با همکاری جهاد کشاورزی در هر شهرستان کارگزاران منتخب کشت قراردادی را انتخاب و با تشکیل جلسات به صورت حضوری و وبیناری توضیحات مربوط را ارائه دهد، همچنین این شرکت جهت ارتباط آسان با کارگزاران گروهی را در نرم افزار اجتماعی بله با حضور کارشناسان شرکت راه اندازی نمود تا ضمن اطلاع رسانی های مستمر، پاسخگوی سوالات کارگزاران باشد.

وی در ادامه روند همکاری غله و کارگزاران در شهرستان را مثبت دانست و افزود: خوشبختانه همکاری های خوبی میان این دو ارگان صورت گرفته است، عطایی در خصوص نحوه ارائه خدمات توزیع کود گفت: پس از ثبت قرارداد توسط شرکت غله، کشاورزان حواله های الکترونیکی صادر شده مراکز خدمات جهاد کشاورزی را به کارگزاران این شرکت در شهرستان تحویل و سهمیه کود خود را دریافت می نمایند.

عطایی کشت قراردادی را به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: خراسان رضوی یکی از استان های پیش رو در تولید گندم، تاکنون عملکرد قابل قبولی در اجرای این برنامه استراتژیک داشته است.

مهندس فریدونی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان نیز در این دیدار ضمن عرض خداقوت و تشکر بابت اقدامات شرکت خدمات حمایتی در خصوص مدیریت خوب توزیع کود کشت قراردادی گفت: تعامل و هماهنگی دو ارگان در استان موجب به ثمر رسیدن این مهم گردیده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: در کشت قراردادی به ازای هر تن ۱۰۰ هزار تومان تحت عنوان کمک هزینه حمل به کشاورزان طرف قرارداد پرداخت خواهد شد.

مهندس فریدونی تصریح کرد: خوشبختانه شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال گذشته با طراحی نرم افزار، حضور فیزیکی کشاورزان را به حداقل رسانده و فرآیند اجرای طرح را تسهیل و شفاف نموده است در همین راستا کشاورزان بایستی با مراجعه به آدرس  gtc.irاقدام به نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی در گوشی تلفن همراه خود نموده و با ثبت اطلاعات و مشخصات خود نسبت به امضای قرارداد از طریق اپلیکیشن اقدام نمایند.

به گفته وی علاوه بر این، با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده، کشاورزانی که تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار می‌گیرند می‌توانند با انتخاب گزینه بیمه محصولات کشاورزی، محصول خود را به صورت اعتباری بیمه نمایند.

لازم به ذکر است در این جلسه به بررسی مسائل و مشکلات عنوان شده توسط کارگزاران پرداخته شد و مقرر گردید آمار کلیه قراردادهای منعقد شده تا کنون توسط غله به شرکت خدمات حمایتی ارسال گردد.

 


اخبار برگزیده