اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 

حسین عطایی سلامی با حضور در شهرستان نیشابور با هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و بخش های میان جلگه و سرولایت در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو نمود.

مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد شرکت پرداخت و اظهار داشت: از مجموع 225 هزار تن سهمیه مصوب کل استان که شامل 176 هزار و 296 تن ازته، 32 هزار 927 تن فسفاته، 14 هزار و 600 تن پتاسه می باشد که از این 75 درصد کل سهمیه استان به مقدار 168 هزار و 736 تن تأمین و وارد استان شده و در شهرستان ها توزیع گردیده است و تا پایان سال انشالله 100 درصد محقق می شود. وی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 27% افزایش داشته است.

مهندس عطایی با اشاره به شبکه بزرگ کارگزاری شرکت در استان بیان کرد: خوشبختانه با وجود این شبکه در شهرستان ها مشکلی در خصوص توزیع کود به کشاورزان نداریم.

مدیریت استان همچنین  در خصوص آمار توزیع کودهای شیمیایی در شهرستان نیشابور گفت: این شهرستان با وجود گستردگی سطح کشت و مناطق کشاورزی وسیع در هر سه کود بالاترین خرید در سطح استان را داشته و توانسته سهمیه شهرستان را کاملا خریداری و بین کشاورزان توزیع نماید.

وی با اشاره به تفاهم نامه شرکت با 247 تولید کننده داخلی در کشور افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با انعقاد قرارداد با شرکت های تولید کننده توانسته انواع تولیدات را در سبد کودی کشاورزان قرار دهد، این مهم به کارگزاران ابلاغ شده و کشاورزان می توانند علاوه بر کودهای یارانه ای کودهای غیر تکلیفی را نیز از محل کارگزاران دریافت نمایند.

مهندس عطایی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای کشت قراردادی گفت: این طرح با سطح زیرکشت 2 میلیون هکتار با تاکید وزیر در کل کشور اجرایی شده که از این مجموع سهم استان خراسان رضوی 127 هزار هکتار گندم آبی کشت قراردادی می باشد و  شهرستان نیشابور تا کنون با 498 قرارداد توانسته معادل 5829 هکتار را قرارداد منعقد نماید.

هاجر چنارانی نیز در این دیدار ضمن تشکر از پیگیری های شرکت خدمات حمایتی در شهرستان نیشابور با اشاره به اهمیت کوددهی به درختان جهت تامین مواد معدنی خاک اظهار داشت: لزوم اجرای طرح چشم انداز الگوی کاشت در هر شهرستان از موارد مهم و حائز اهمیت می باشد.

وی افزود: جمله (گندم بکارید استقلال درو کنید) که از قدیم در دیوار قدمگاه نوشته بود را باید الگوی رفتاری خود قرارداد چرا که مسئله خوراک جز اصول اصلی هر کشوری است و بایستی روی خوراک کشور برنامه ریزی داشت.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و بخش های میان جلگه و سرولایت در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه اظهار داشت: از مهمترین اقدامات هر دولت بایستی تهیه طرح الگوی کاشت صحیح با توجه به مناطق باشد و با در اختیار گذاشتن آن به مردم، کشاورز بداند با این مقدار آب چه محصولی کشت نماید که سوددهی داشته باشد و مناسب زمین باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه مهندس مبارکی مدیریت جهاد در شهرستان نیشابور نیز حضور داشته و از عملکرد خوب شرکت خدمات حمایتی تشکر به عمل آورد.

 


اخبار برگزیده