اخبار

به گزارش  روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  استان گلستان، در راستای اهداف باشگاه کشاورزان و ترغیب کشاورزان و باغداران عزیز  گلستان برای مصرف بهینه و مناسب کود در ده ماهه سال چاری 280نمونه آب و خاک به باشگاه کشاورزان این شرکت تحویل گردید و 30 بازدید حضوری از مزارع و باغات انجام شد

وی تصریح کرد: : خدمات ما در حوزه کشاورزی پایدار است و این مستلزم توجه به دو منبع آب و خاک است که اگر توجه اصولی به این دو منبع انجام نشود خسارت جبران ناپذیری بدست خواهیم آورد.

در ادامه افزود: با توجه به شرایط آسان مانند محدودیت اقلیمی، منابع آب و خاک و تنش های ناشی از شوری و خشکی، افزایش سطح کشت مقدور نیست و همه توان تولید در واحد سطح باید وجود داشته باشد تا حرفی برای گفتن داشته باشیم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطر کرد: جایگاه نهاده کود در اینجا اهمیت پیدا می کند و در کشاورزی پایدار ناچار به مصرف کود هستیم.

.این مقام مسئول افزود : کشاورز سالهای سال از زمین استفاده کرده ولی به خاک توجه نداشته است

 وی بیان داشت : فقط مصرف کود مهم نیست، کشاورز باید بداند چه میزان کود مصرف کند و در چه زمانی این کود باید در اختیار گیاه قرار گیرد. وی  همچنین  آزمون  آب و خاک رابرای کشاورزان حائز اهمیت  دانست و بستر آن در باشگاه کشاورزان این شرکت فراهم است.

کلمات کلیدی : نمونه برداری خاک