اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر:

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و نام شهدا اظهار داشت: در دهه ماه اول سال جاری ۲۳ هزار و ۴۰۰ تن کود شیمیایی کشاورزی توسط کارگزاری‌ها طرف قرار داد تأمین و به کشاورزان بوشهری تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: این میزان به لحاظ آماری در سنوات گذشته رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود و نسبت به سال گذشته نیز ۴۶ درصدی رشد داشته است.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد کود اوره کشور در استان بوشهر تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از مبادی اصلی تولید کود فسفات ساده و کود پتاس نیز است اظهار کرد: از اول سال تاکنون ۷۸۰ هزار تن کود اوره از مبدأ پتروشیمی پردیس عسلویه به سراسر کشور حمل و ارسال شده است.

عمرانی اشاره کرد: کودهای موردنظر از مبدأ استان بوشهر به مقصد سراسر کشور حمل و بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های صادره از سوی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هر استان توزیع می‌شود.

عمرانی از ذخیره سازی ۲ هزار و ۸۸۶ تن کود شیمیایی یارانه‌ای خبر داد و ادامه داد: امروز در تمامی ۳۶۶ روز سال تولید، تأمین و توزیع کود شیمیایی در سراسر کشور داریم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر از تأمین و تحویل خاک فسفاته به کارخانه‌های تولید کود شیمیایی استان به میزان ۱۴ هزار و ۱۶۵ تن خبر داد و گفت: تأمین و تحویل خاک فسفاته به کارخانه‌های تولید کود شیمیایی استان بوشهر رشد ۲۱۷ درصدی داشته است.

عمرانی از تحویل هزار و ۹۳۳ تن کودهای ازته، فسفاته و پتاسه به کشاورزان کشت قرار دادی گندم خبر داد و افزود: توزیع انواع کود شیمیایی در سامانه صدور حواله الکترونیک صورت می‌گیرد و استان بوشهر در این مقوله رتبه ۴ کشوری را دارست.