اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اردبیل

جلسه کشت قراردادی گندم طی دعوتنامه مدیریت زراعت سازمان جهادکشاورزی استان در محل جلسات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در تاریخ 1401/09/02با حضور مدیرکل غله ,مدیرزراعت استان ،مدیر شرکت خدمات حمایتی استان ، رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی پارس آباد و معاون فنی اجرای شهرستان بیله سوار با حضور رئیس هئت مدیره و مدیر زراعت شرکت کشت و صنعت مغان و مدیر زراعت کشت و صنعت پارس تشکیل شد .

معاونت محترم زراعت و عضو هیئت مدیره کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر نظیفی گفت :گندم آبی کشت می گردد که 2 هزار و 700 هکتار آن خوراکی بوده و 990 هکتار نیز گندم دیمی کشت شده است. سطح زیر کشت جو دیمی 980 هکتار و جو آبی 900 هکتار می باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل مهندس نوبخت گفت :کشت قراردادی در سطح کشور در قالب عملیاتی نمودن نوع جنسی که به آن نیاز است، انجام می شود. بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری تولیدکنندگانی که اقدام به ثبت گندم بکنند، از مزایایی همچون یارانه کود، بذر، کاشت، آب بها، انتقال دانش فناوری در تولید گندم، حق بیمه، آزمون آب و خاک و گیاه، نسخه نویسی و تسهیلات بانکی جهت تامین مالی در قالب کشت قراردادی بهره مند می شوند.

مدیر محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اردبیل مهندس مسافر در این جلسه بیان داشت : بر اساس تفاهمنامه انعقاد شده فیمابین شرکت خدمات حمایتی و خدمات بازرگانی دولتی 100 درصد هزینه کود ازته توسط کشاورز پرداخت شده و 50 درصد بهای کود پتاس و فسفات شامل تخفیف می گردد. شرکت خدمات بازرگانی دولتی به ازای هر هکتار گندم قراردادی 300 کیلو کود ازت، 50 کیلو پتاس و 100 کیلو فسفات اختصاص می دهد که مقدار آن را شرکت خدمات دولتی بازرگانی تعیین کرده است.

مهندس آقایی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: 95 درصد اراضی زراعی تحت مالکیت بخش خصوصی بوده و قرارداد با آنها مسائل و مشکلات خاص خود راداشته با همین حال به دنبال حمایت از کشت کاران گندم از مزایایی کشت قراردادی آماده همراهی و کمک به کشاورزان استان هستیم . کشاورزی قراردادی منوط به تسهیل و تکمیل پهنه بندی داده های کشاورزی توسط مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان های استان در سامانه است. زدن تیک در اپلیکیشن به منزله این است که کشاورزی قراردادی از طرف زارع مورد قبول واقع شده است و در این صورت در حساب بانک کشاورزی قرار گرفته و بیمه کشاورزی و تسهیلات و یارانه تخصیص پیدا می کند.

کلمات کلیدی : گندم اردبیل
اخبار برگزیده