اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 

احمد قربانی جوکار، دبیر برگزاری همایش‌های آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کشور نیز در همایش سبد کودی استان خراسان رضوی بیان کرد: ما سعی داریم در بحث خودکفایی کشاورزی قدم برداریم. چون شرکت خدمات کشاورزی مجری خودکفایی کودهای کشاورزی است، ۸۰ درصد این امر محقق شده است.

وی افزود: سعی داریم حمایت از شرکت‌های داخلی باشد تا اینکه وارد کننده باشیم، شرکت‌های هستند که قابلیت رقابت با بخش خارجی را دارند. اگر وزارتخانه منع صادرات نداشت، می‌توانستند با شرکت‌های خارجی در صادرات به کشورهای دیگر رقابت نمایند. اما ما فضا را برای کودهای جدیدی که در ایران نیست نمی‌بندیم.
 
قربانی جوکار مجری همایش‌های آموزشی ترویجی سازمان خدمات حمایتی کشاورزی کشور در ادامه در خصوص مشکل کودهای نسل قبل و عدم محلول در آب نیز توضیح داد: کودهای هستند که با تکنولوژی روز به سمتی رفته‌اند که صد در صد حلالیت در آب دارند و برای آبیاری در نوارهای تپ یا آبیاری بارانی استفاده می‌شود و کاملا مشکل رسوب گذاری را ندارند.
مجری همایش‌های آموزشی ترویجی سازمان خدمات حمایتی کشاورزی کشور در خصوص میزان نیاز کشور به کود نیز عنوان کرد: آمار دقیق نه موسسه آب و خاک و نه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که مسئول کودهای یارانه‌ای است ندارند. ما شبکه فروش خود را رایگان در اختیار تولید کننده گذاشته‌ایم، اما هیچ سیستم برای داده ها نداریم. در موسسه آبرو خاک هم این سیستم وجود ندارد که بدانند چه مقدار نیاز برآورده شده و چه مقدار باید تولید گردد.
وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای سال ۱۴۰۲ یک سیستم هوشمند را بررسی و اجرا خواهد کرد که مقدار و فروش هر استان را از نظر کودهای غیر یارانه‌ای بررسی می‌نماید تا یک تحلیل بهتر به دست آورد.

اخبار برگزیده