اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: تا پایان بهمن ماه سال جاری ۹۰ درصد سهمیه کودهای یارانه‌ای ابلاغی به استان تامین شده و امید است تا پایان سال جاری این میزان به  ۱۰۰ درصد برسد.

حسین عطائی سلامی، در همایش سبد کودی خراسان رضوی که با حضور تولید کنندگان کود از سراسر کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان علاوه بر تامین و توزیع کودهای شیمیایی برای ارتقاء بهره‌وری در تولید، برای تامین کودهای غیرتکلیفی و غیریارانه‌ای نیز برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

 وی با اشاره به اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی از طریق اجرای این برنامه‌ها سبد کودی خود را معرفی می‌کند، افزود: این همایش‌ برای سطح ارتقاء کارگزاران و انتقال این دانش به تولیدکنندگان در استان برگزار شده است. همچنین در این همایش تولیدکنندگان کود برتر نیز معرفی می‌شوند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری سهیمه کودهای ازته ابلاغ شده به استان ۱۷۶ هزار تن، کودهای فسفاته ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن و کودهای پتاسه ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن است که تا پایان بهمن ماه سال جاری ۹۰ درصد سهمیه کودهای یارانه‌ای ابلاغی به استان تامین شده و امید است تا پایان سال جاری این میزان به ۱۰۰ درصد برسد. همچنین از این مقادیر ۸۰ درصد کود ازته، ۶۸ درصد کود فسفاته و  ۵۰ درصد کود پتاسه بین کشاورزان استان توزیع شده است.

عطائی سلامی درباره جایگاه خراسان رضوی در تولید کود در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به حضور خوب تولیدکنندگان در استان در زمینه کودهای غیرتکلیفی و تفاهم نامه‌های موجود، خراسان رضوی در جایگاه سوم تولید کود در کشور قرار دارد.

 

اخبار برگزیده