اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 

جلسه شورای معاونین، مدیران کل، مدیران ستاد و شهرستان های استان خراسان رضوی با حضور دکتر قنبری ریاست سازمان، مهندس عطائی سلامی مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، معاونین سازمان و دیگر مدیران دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

دکتر قنبری در این جلسه گفت: متاسفانه قیمت‌ها بنا به دلایلی در بخش محصولات کشاورزی بسیار بالاست. قدرت خرید محصولات کشاورزی کم شده است. توان رقابت هم برای صادرات کم شده است. بخشی از آن متاثر از ارزش پول ملی و مساله دلار است. 70 درصد هزینه تمام شده طیور در قبال نهاده‌های دامی که از بیرون از کشور تامین می‌شود شکل می‌گیرد. اگر نتوانیم وابستگی این صنعت با دلار را کم و حذف کنیم در مهار تورم و قیمت‌های تمام شده کالاها در کشور مشکل خواهیم داشت.
غلامرضا قنبری افزود: شعار امسال تولید دانش‌بنیان است و باید به آن نگاه جدی داشته باشیم. همه باید تلاش کنند که از راه تولید دانش بنیان وابستگی خود را به واردات خارجی کاهش دهیم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید وابستگی خود به دلار را قطع کنیم. یکی از حوزه‌های مهمی که باید وابستگی به دلار را در آن کاهش دهیم، بحث کشاورزی است. ما باید بتوانیم از مسیر دانش بنیان وابستگی خود را به واردات اقلام اساسی مربوط به کشاورزی کاهش دهیم.
قنبری در پایان نقش هوشمندسازی کشاورزی را اینگونه بیان داشت: امروز یکی از کارهایی که به طور ویژه می‌توان برای کاهش قیمت‌ها انجام داد قطعا هوشمند سازی است. استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های انقلابی و خیرین را حتما مورد توجه قرار دهید. استفاده از این ظرفیت‌ها را در اجرای پروژه‌ها همکاران ما در شهرستان‌ها در نظر داشته باشند. ظرفیت‌ها گروه‌های جهادی هم باید به سمت کشاورزی هدایت شود. و بهتر است این ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها به صورت متوازن تقسیم شوند و اختصاص داده شوند.