اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های بخش کشاورزی استان با حضور  مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ، مدیران روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان،اداره کل دامپزشکی،شرکت خدمات حمایتی کشاورزی،امورعشایر،تعاون روستایی،سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری،اداره غله،شرکت پشتیبانی امور دام و کارشناسان روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان در محل دفتر اداره روابط عمومی سازمان برگزار گردید.
 
 
در ابتدای این نشست حجه الاسلام والمسملین حبیب اله زمانی ضمن اشاره به اینکه روابط‌عمومي ها پل ارتباطي بين دستگاه هاي دولتي و مردم هستند و روابط‌عمومي ها به عنوان بازوان قوي دستگاه ها و سازمان ها، به واسطه اطلاع رساني هاي دقيقي كه انجام مي دهند نقش مهمي در جهت ارتقاي فعاليت هاي سازمان و افزايش اعتماد مردم ايفا مي كنند افزود: روابط عمومی ها برای افزایش بهره وری و ایفای نقش موثر در سازمان نیاز به بهبود شرایط و تحول درفرآیند های ارتباطی خود دارند، بنابراین ضرورت دارد که خود را به سرعت با تحولات نوین ارتباطی هماهنگ کنند.
 
در ادامه حمیدرضا حبیبیان مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی ضمن بیان اینکه نگاه حاضر به روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی با اجرایی شدن این توجهات میتواند گام‌های بلندی را در حرکت روبه رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی بردارد و این حرفه و فن تخصصی را در جایگاه و مرتبه و منزلت واقعی خویش قرار دهد و در واقع می توان روابط عمومی میتواند نقطه عطفی را در توسعه و تحول ایجاد کند.
 
وی افزود: سازمان هایی که خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه در کارشان محسوب می شود هیچگاه به گذشته رضایت نداده و همواره با بهره گیری از ساز و کارهای خلاقانه ، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می دانند. آنان به ایده های نو احترام می گذارند و با رغبت و حساسیت آنها را دنبال می نمایند.
 
آقای حبیبیان بیان داشت: یکی از واحدهای هر سازمان پویا، روابط عمومی آن سازمان می باشد و اگر این واحد، برخوردار از پویایی و خلاقیت باشد می تواند تحرک و نشاط را به تمامی سازمان منتقل سازد و اصولاً نوآوری در کارها و برنامه های روابط عمومی فعال یکی از مؤلفه های اصلی به شمار می رود و با جهانی که هر لحظه در حال تغییر است روابط عمومی ها ناچارند به سمت ایده های نو گام بردارند.
 
وی با اشاره به اینکه همکاری و تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها بر اساس اعتماد متقابل از نکات مهم دیگر در عملکرد مثبت و موفقیت های یک سازمان است اظهار داشت چون روابط‌عمومی نقش های گوناگونی را درجایگاههای متفاوت وشرایط متمایز ازیکدیگر ایفا می‎کند که رسانه ها قادر به انعکاس مناسب و سریع آن می باشند.
 
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید مستندسازی مناسب را در دستور کار خود قرار دهند چراکه امروزه یکی از عملکردهای مطلوبی که روابط عمومی می‌تواند داشته باشد براساس مستندسازی است.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: در دنیای امروز فعالیت روابط عمومی ها به ساعت خاصی محدود نمی شود و آن ها به صورت 24 ساعته در دنیای اطلاعات و رسانه حضور فعالانه داشته و متناسب با فضای موجود اقدامات لازم را سامان می دهند که این امر شایسته تقدیر است.
 
همچنین خانم بیک زاده کارشناس روابط عمومی سازمان نیز با اشاره به اینکه شناخت افكار عمومي نقش بسيار زيادي در فرايند فرهنگ سازي خواهد داشت به اين دليل كه فرهنگ و رفتار يك جامعه ناشي از نوع تفكر و انديشه حاكم بر اذهان مردم آن جامعه است و تغيير واصلاح فرهنگ يك جامعه با تغيير واصلاح فكر و انديشه مردم آن جامعه ممكن مي شود اذعان داشت: روابط عمومي به عنوان نماينده رسمي وعلمي شناخت و مطالعه افكار عمومي اهميتي مضاعف مي يابد. 
 
وی افزود: روابط عمومي به دليل وظيفه درون سازماني و برون سازماني ،بيش از همه در اعتلا و رشد فرهنگ و رفتار با انسان سروكار دارد كه از زمينه ها و امكانات وابزارهاي خوبي جهت اين اعتلا قدم بردارد و با مخاطب شناسي براي اقناع و نفوذ در مخاطبين دست يابد.
 
خانم بیک زاده همچنین ضمن ارائه مطالبی در بحث تولید محتوا در بخش کشاورزی گفت: اگر بتوانيم با توليد محتوا دانش روز كشاورزي را به بهره برداران انتقال دهيم گام موثري در زمينه توسعه بخش كشاورزي وافزايش بهره وري برداشته ايم.
 
همچنین مسئولان روابط عمومی ادارات تابعه نیز به بیان پیشنهادات، مشکلات و انتظارات خود در حوزه عمل مربوطه پرداختند.

اخبار برگزیده