اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

 

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 8020 حواله الکترونیکی با بیش از 3 هزار و 150 تن انواع کود شیمیایی از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی توسط مراکزجهاد کشاورزی شهرستانها صادر شده است.

سیامک بیگی  افزود: از این تعداد حواله الکترونیکی تاکنون حدود 7490 عدد حواله معادل 2970 تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شده است.

بیگی  ، با بیان اینکه این استان سالانه نیازمند 55 هزارتن کود کشاورزی برای مصرف در اراضی زراعی و باغی است، گفت: امسال 58 هزار تن کود برای این منظور تأمین و توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای تأمین کود مورد نیاز کشت بهاره استان روزانه حدود 50 تن بصورت میانگین از ابتدای سال کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستانها حمل و تحویل شبکه توزیع کارگزاری می‌ شود.

 بیگی ، با اشاره به اینکه این کودها ازمبادی، پتروشیمی‌ها و محل ذخیره انباری، به کارگزاران شرکت در شهرستانهای 12 گانه استان تحویل می ‌شود، گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص  می‌یابد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام، با اشاره به اینکه محصولات معرفی شده به عنوان الگوی کشت در استان مشمول دریافت کود یارانه ای هستند، افزود: به محصولات اساسی گندم، جو ,کلزا و انگور , زیتون و بادام و گردو نیز کود یارانه ای در سال تخصیص می‌یابد.

وی، با تأکید بر این که کود شیمیایی تنها به اشخاصی تعلق می‌گیرد که کشاورز باشند، از بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی خواست نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی اقدام کنند.

 بیگی ، با بیان اینکه کشاورزان برای ثبت و یا ویرایش سطح زیرکشت خود باید به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، گفت: این اقدام به منظورحذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می ‌شود کود مورد نیاز کشاورزان به موقع توزیع و در دسترس آنها قرار گیرد.

 

 

کلمات کلیدی : کود یارانه ای توزیع ایلام