اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان:

محمد محسن قاسمی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان گفت: هم‌اکنون با حمایت دولت و توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان این استان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان بیش از شصت درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: توزیع کود‌هایی مانند کود ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود شصت درصد کاهش یابد که این موضوع در جهت حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی است.
در ادامه افزود: گیاه برای رشد با توجه به توصیه عمومی مرکز تحقیقات به حداقل چهارصد کیلو از انواع کودها نیاز دارد که مهمترین آنها ازته فسفاته و پتاسه میباشند وبرای رشد محصولات کشاورزی مورد نیاز هستند و از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی هر استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

آقای مهندس قاسمی اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از شصت و پنج هزار تن تن انواع کود‌های فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان استان توزیع شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی استان کرمان بیان کرد:سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان حدود صد هزار تن تعیین شده است که تاکنون سی هزارتن تامین و ده هزارتن توزیع شده است.

وی ادامه داد: ایجاد چشم‌اندازی برای کالا و خدمات تولید داخل در حوزه کود‌های کشاورزی، تقویت توان شرکت‌های تولید کننده کود‌های داخلی از دیگر برنامه های این شرکت در سال۱۴۰۲ برای تغذیه بهتر می باشد.

 

اخبار برگزیده