اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله تامین امنیت و افزایش تولید باکیفیت محصولات غذایی و در راستای تحقق منویات و دغدغه‌های رهبری مبنی بر حمایت از تولید و بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان این همایش‌ها برگزار می‌شود.

سعیدی افزود: یکی دیگر از اهداف این همایش‌ها آشنایی بدون واسطه کارگزاران و کشاورزان با کودهای جدید و شرکت‌های تولید کننده کود است.

وی با اشاره به میزان توزیع سه میلیون تن کود اوره توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، افزود: شرکت خدمات حمایتی کشور سه نوع کود شامل اوره، فسفاته و پتاسه را تولید و به نرخ یارانه‌ای و دولتی بین کارگزاران برای مصرف کشاورزان توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه کودهای تولید داخل امتحان کیفیت و مرغوبیت خود را پس داده اند، گفت: با توجه به آشنایی کشاورزان با کودها و برگزاری کلاس‌های ترویجی، رغبت آنها برای استفاده از این کودها زیاد است و بسیاری از کشاورزان تولیدکننده صنعتی هستند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام هم گفت: یکی از رسالت های اصلی شرکت تامین نهاده های کشاورزی برای کشاورزان و ایجاد تعادل در سبدهای کودی مصرفی آنها با منشا شیمیایی و بیولوژیک است که باعث افزایش راندمان محصول و تولید انواع کود با رعایت ملاحظات زیست محیطی می شود.

سیامک بیگی افزود: امروز ۱۰ شرکت طرف قرارداد با شرکت مرکزی خدمات حمایتی کشاورزی در این همایش حضور دارند که از طریق این گردهمایی کشاورزان پیشرو، کارشناسان و کارگزاران بخش خصوصی ارتباط برقرار می کنند.

وی با بیان اینکه ترکیبات هدف عمده تولید کودهای نوین خاصیت بیولوژیکی و مبارزه آفات و بیماری ها است، ادامه داد: از کودهای جدید و ترکیبات نوین در مزارع ترویجی استفاده می شود تا اثر بخشی این ترکیبات جدید مشخص شود.

این همایش با حضور شرکت های تولیدکننده کود بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان از نقاط مختلف کشور و حضور کارگزاران و کشاورزان استان ایلام به مدت یک روز برگزار شد.

 

کلمات کلیدی : سرانه مصرف کود ایلام