اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی
 
محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی  بیان نمود: در راستای تدارک و تأمین کودهای ازته مورد نیاز بخش کشاورزی در سه ماه ابتدایی سال جاری ، مقدار 28000 تن کود اوره از  مبادی مختلف  توسط پیمانکار حمل مربوطه، بارگیری و به مقاصد مختلف در استان ارسال شده است.
 
مظلومی با تاکید بر حمل بیش از 28 هزار تن کود شیمیایی اوره در سه  ماه ابتدایی سال جاری در سطح استان  افزود: این مقدار کود به ترتیب  به شهرستانهای خوی، بوکان، ارومیه، میاندوآب، پیرانشهر و نقده  و ... حمل گردیده است.
 
دکتر مظلومی با بیان این مطلب که کودهای ازته برای تولید اسید آمینه و پروتئین در گیاه مناسب بوده و از مهمترین عوامل رشد گیاه می باشد، افزود: کود اوره نسبت به دیگر کودهای ازته، کود ارزان‌تری است که در واحد مصرف نیتروژن بیشتری نیز در اختیار گیاه قرار می‌دهد. کمبود اوره معمولاً باعث زردی رنگ برگ های  پیر در مراحل رشد، کلروز و کاهش عملکرد محصولات (ریز و کوچک بودن میوه‌ها و ریزش بیش از حد گل‌ها و میوه ) می شود. 
 
مظلومی  ابراز کرد: مصرف صحیح کودهای شیمیائی نقش مؤثری در بهبود تغذیه گیاهی و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی دارد.  معمولا یک سوم از اوره  را به صورت کود پایه و دو مرحله دیگر به صورت سرک، هر بار به میزان یک سوم توزیع می‌شود.
اخبار برگزیده