اخبار

به گزارش  روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

 در نشست مدیران و تشکل های بخش کشاورزی استان با وزیر جهاد کشاورزی که مدیر  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان  حضور داشت  وزیر محترم جهاد  کشاورزی  استان  گلستان  به مهمترین  موضوعات  ذیل اشاره شد:
شمال کشور در تولید محصولات کشاورزی صاحب نام بوده و نقش اساسی در این زمینه دارد.
 
وزارت جهاد کشاورزی با تمام توان پشتیبان کشاورزان بوده و تلاش می‌کند تا امنیت غذایی کشور را حفظ کند.
 
 استان گلستان با توجه به خاک حاصلخیز دارای رتبه‌های بالا در تولید محصولات کشاورزی بوده و استعداد بالقوه زیادی بوده اما می‌توانیم با کمک کشاورزان و شرکت‌های دانش بنیان به افزایش بهره‌وری و تولید بالا برسیم.
 
 استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان به صورت متمرکز در دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
 
کارهای زیربنایی خوبی در زمینه کشاورزی در استان انجام شده اما به رغم فعالیت گسترده کارهای زیادی هم بر روی زمین مانده است.
 
 تولید و اشتغال جایگاه خوبی در صنایع تکمیلی داشته باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.
 
تلاش می‌کنیم با منابع در اختیار وزارتخانه شامل تسهیلات، منابع دولتی و تملکی اقدامات مهم و اساسی اولویت‌دار را انجام دهیم.
 
ایجاد تبدیلی و تکمیلی می‌تواند جلوی ضایعات را گرفته و به ارزآوری و اشتغال کمک کند.
 
سال گذشته ۱.۵ میلیون هکتار کشت قراردادی در کشور انجام شد و در سال زراعی آینده حداقل آن را به دو برابر افزایش خواهیم داد.
 
خرید تضمینی گندم از ۶ میلیون تن هم عبور کرده و ۹۰ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی گندمی است که خریداری شده و تاکنون ۵۵ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.
 
تا پایان هفته آینده هزار میلیارد تومان دیگر هم تامین و پرداخت خواهد شد.
 
 همچنین از برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی برنج در شمال کشور خبر داد و گفت: حمایت از تولید داخل و تولید کننده در دستور کار قرار دارد.