اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد،

محمدحسن زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد :  مصرف کود یارانه ای در سال جاری ، تولید محصولات اساسی کشاورزی استان یزد را افزایش داد.

زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از نقش بسزای مصرف کودهای یارانه ای در سال جاری جهت افزایش تولید محصولات اساسی کشاورزی استان خبر داد.

زارعیان اظهار داشت : مصرف کودهای یارانه‌ای در سال جاری  نقش چشمگیری در افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی همچون گندم، جو، چغندرقند و کلزا و سایر محصولات کشاورزی داشته است.

وی افزود: در سال جاری با تأمین 32689 تن انواع کودهای یارانه‌ای گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد یادآور شد: در سال جاری بیش از 7000 تن کودهای فسفاته ، پتاسه و ازته توسط کشاورزان مصرف شده است.

زارعیان به افزایش قابل توجه محصول گندم در سال ‌جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در بسیاری از مناطق استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب محصول گندم،

شاهد افزایش چشمگیر در تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل هستیم به طوریکه خرید تضمینی گندم استان از 1500 تن به 8000 تن افزایش داشته است.

وی در پایان بیان کرد: یکی از مهمترین روش‌های رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی تغذیه مناسب گیاهی است که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با تخصیص منابع مالی مناسب بتوانیم نیاز استان به کودهای کشاورزی را تأمین کرده

و در آینده نزدیک با افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شاهد خودکفایی در تولید کلیه محصولات اساسی باشیم.

 

اخبار برگزیده