اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از سایت بوجاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بازدید کردند.

در طی این بازدید مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: این بذر‌ها با هدف تولید بذور گندم گواهی شده برای کشاورزان برای کشت سال آینده بوجاری و ضدعفونی می‌شود که باید تا پایان شهریور آماده و در اختیار کشاورزان برای کشت قرار داده شود.

احمدنژاد افزود: 667 تن بذر گندم و جو از کشاورزان داخل استان خریداری شده که تا کنون 150 تن بوجاری شده است، این بذرها پس از بوجاری آماده عرضه به کشاورزان است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: ارگ، نارین و برزگر از انواع بذر گندم و یوسف، نصرت و ریحان ۰۳ از انواع بذر جو در خراسان جنوبی است که در استان ما مورد کشت و کار قرار میگیرد.
این ارقام مقاوم با تنش‌های شوری و خشکی است و بیشترین عملکرد در واحد سطح را دارد و لیبل آن در کیسه‌ها قرار میگیرد و به هرجای کشور که ارسال شود معرف بذور شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوده و در صورت مشکل می تواند به مقصد برگشت داده شود.

وی کیفیت بذور را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: بذرهای بوجاری شده در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان دارای خلوص ۹۸ درصد و قوه نامیه 100 درصد می باشد.

احمدنژاد افزود: کشاورزان می‌توانند هر میزان بذر‌ که نیاز دارند از ۴۴ کارگزار شرکت در سطح استان تهیه نمایند.