اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ؛

دکتر علی محمدحسینی از مدیریت مصرف متعادل کودها و تاثیر آن بر رشد محصولات استراتژیک استان به ویژه گندم در سطح استان تهران خبر داد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران  در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا گفت:  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران  به عنوان مباشر سازمان جهاد کشاورزی استان تهران متولی اصلی تامین ، تدارک و توزیع انواع کودهای شیمیایی در سال زراعی گذشته در برنامه جهش تولید و ارتقاء کیفیت محصولات غلات استان تهران به کار می رود.

علی  محمد حسینی گفت : امروز تغذیه گیاهی و استفاده از کودهای شیمیایی  بر پایداری محصولات کشاورزی و نهایتا امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان داخلی و حمایت از کارخانجات و شرکت های پتروشیمی و بخش عظیمی از کودهای فسفاته و پتاسه را از داخل تامین نماید.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته مقدار49443 تن انواع کودهای شیمیایی در سطح استان توزیع شده است که از این مقدارکود  42612تن ازته ،4774تن فسفاته و   2057تن پتاسه برای محصولات زراعی استان توزیع شده است.

علی محمدحسینی در پایان افزود: بر اساس طرح الگوی کشت در سطح استان تهران تاکنون 9841 تن انواع کودهای شیمیایی برای محصولات کشت بهاره توزیع شده است که از این مقدار 8512 تن ازته، 824 تن فسفاته و 505 تن پتاسه در سطح کارگزاری های نهاد های کشاورزی توزیع و بر اساس حواله الکترونیکی به کشاورزان تحویل گردیده است.  

اخبار برگزیده