اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ؛

دکتر علی محمد حسینی از نشست هم اندیشی شیوه تامین و توزیع کودهای کشاورزی برای محصولات استراتژیک استان تهران در فصل پاییز براساس الگوی کشت استان تهران خبر داد .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران گفت: در نشست هماهنگی که با حضور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان شرکت خدمات حمایتی استان برگزار شد ، زمان کشت محصولات استراتژیک بر اساس شرایط آب و هوایی شهرستان های استان تعیین و میزان نیاز کودهای شیمیایی برای محصولات کلزا و غلات استان و نحوه ارسال به کارگزاری ها تعیین شد.

علی محمدحسینی در ادامه افزود: استقلال سیاسی منوط به استقلال اقتصادی است و هدف از اجرای الگوی کشت تولید محصول بر اساس نیاز کشور در شرایط اقتصادی مناسب می باشد.

وی در ادامه افزود: تامین امنیت غذایی با حمایت از تولید محصولات کشاورزی بر اساس پتانسیل های استان ها امکان پذیر است.

وی همچنین ادامه داد: اراضی کشاورزی سرمایه ملی و توسعه ایی است و کشاورزان نیازمند حمایت جدی دولت هستند و استفاده از نهاد ه های یارانه ایی زمینه ساز بهره وری و اصلاح الگوی کشت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.

وی در پایان افزود: علمی کردن کشاورزی برپایه دانش و نوآوری یعنی افزایش سهم تولید در کل ناخالص داخلی و این امر ممکن نیست مگر با بهره گیری از نیروهای متخصص ، مروجین و مکانیزه کردن کشاورزی و تزریق سرمایه های کم بهره به بخش کشاورزی همزمان با ساماندهی تشکها برای استفاده از خرد جمعی تحقق خواهد یافت.

اخبار برگزیده