اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری 

 محسن مهدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وظیفه تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی شامل کود و بذر را برعهده دارد.

وی با اشاره به خرید بذر اصلاح شده گندم و جو در سال جاری، افزود: گندم رقم پیشگام در طبقات مادری و گواهی به میزان تقریبی ۳۳۰ تن و جو در ارقام مختلف آبی دیم و طبقات مختلف خریداری شدند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارقامی که امسال خرید شد حدود ۷۰۰ تن و شامل رقم آبی مهتاب و رقم‌های آرتان، قافلان، آبیدر و سهند هستند.

مهدوی عنوان کرد: کار بوجاری بذرها از حدود ۱۰ روز گذشته آغاز شده که پس از بوجاری، ضدعفونی و کیسه‌گیری بذرها، توزیع آن از حدود یک هفته گذشته آغاز شده و تا اتمام بذرها ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: یارانه بذر گندم امسال به ازای هر کیلوگرم به طور متوسط ۳ هزار تومان است، هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع بذر در سطح چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری درخصوص کودهای یارانه‌ای، اضافه کرد: حدود ۳۵ درصد کود ازوته، ۲۵ درصد کود فسفاته و ۴۸ درصد کود پتاسه در استان توزیع شده‌اند.

مهدوی بیان کرد: از سهمیه ۲۲ هزار تنی کودهای ازوته، تا الان حدود ۸ هزار تن توزیع شده است و بخشی به عنوان موجودی انبار ذخیره شده است، روند حمل و توزیع کود تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: یک هزار و ۱۵۱ تن انواع کودهای فسفاته از سهمیه ۸ هزار و ۴۰۰ تن توزیع شده است، موجودی انبار درخصوص این نوع کود مناسب است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از سهمیه ۲ هزار و ۸۷۷ تنی کود پتاسه تاکنون یک هزار و ۲۸۴ تن آن توزیع شده است که مابقی آن توزیع می‌شود.

اخبار برگزیده