اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: زراعت پاییزه 75 تا 80 درصد از مصرف کود یارانه‌ای سالانه این استان را به خود اختصاص می‌دهد.

سیامک بیگی اظهار کرد: توزیع کود یارانه‌ای شامل اجرای طرح الگوی کشت شده و مشکلی برای توزیع آن در میان بهره‌برداران طرف قرار داد کشت پاییزه، وجود ندارد، افزود: طرح الگوی کشت 25 محصول زراعی و 13 محصول باغی در استان ایلام در ابتدای سال ۱۴۰۲ تهیه و برای اجرا به شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: وی در خصوص اجرای طرح توزیع کود یارانه‌ای برای کشت پاییزه در استان ایلام ، گفت: این طرح از میانه مرداد ماه سال جاری عملیاتی شده و بهره‌برداران برای دریافت کود یارانه‌ای باید از طریق ثبت نام در سامانه «پهنه‌بندی» جهاد کشاورزی در محل سکونت خود اقدام کنند.

به گفته وی اکنون حدود 11 هزار تُن کود یارانه‌ای در انبارهای این شرکت در شهرستان‌های استان وجود دارد که شامل کود اوره، سوپر فسفات تریپل، فسفات ۱۳ درصد، سولفات پتاسیم و کلرور پتاسیم است.

بیگی با بیان اینکه سهمیه امسال کود یارانه‌ای استان ایلام 57 هزار و 462 تُن است، یادآور شد: مشکلی از بابت تأمین و توزیع کود یارانه‌ای برای کشت محصولات پاییزه بین بهره‌برداران نخواهیم داشت.

اخبار برگزیده