اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری از توزیع بیش از  ۹۸۰۰ تن کود کشاورزی اوره از اوایل سال تا پایان مهرماه سال جاری  در  در میان کشاورزان استان خبرداد.
محسن مهدوی در این راستا گفت : تا کنون  کود اوره از پتروشیمی لردگان و انبارهای سازمانی با توجه به نیاز کودی کشاورزان و بر اساس سهمیه سال زراعی، به میزان  ۲۰۷۸ تن   درشهرستان شهرکرد، ۲۰۲۰ تن در شهرستان بروجن، ۴۸۰ تن درشهرستان  لردگان ،۶۴۰  تن در شهرستان فارسان ، ۸۰۰ تن درشهرستان  کیار ، ۹۲۰ تن در خانمیرزا ، ۵۷۵ تن درشهرستان  سامان ،۷۴۱ در شهرستان  بن ،۵۳۰ تن در شهرستان اردل،۶۹۵ تن در شهرستان کوهرنگ و ۳۰۰ تن در شهرستان فلارد توزیع شده است.
مهدوی افزود: با بیان اینکه مشکلی در تامین و توزیع کود اوره نداریم گفت: تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۳۵ درصد کل سهمیه امسال، تحویل کارگزاران شده‌ است.
وی ادامه داد : بیش از ۱۸  استان  کشور از نظر سهمیه کود زیر پوشش مجتمع  پتروشیمی لردگان قرار دارند و کود اوره  مورد نیاز با توجه به گستره اراضی به آن مناطق اختصاص می یابد.
مهدوی تصریح کرد: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به موقع به دست کشاورز برسد ضمن اینکه کود اوره یارانه ای با قیمت ثابت ۱۵۰ هزار تومان  در اختیار کارگزاران قرار می گیرد که قیمت آن در تمام کشور به یک میزان است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ادامه داد: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه پهنه پندی سازمان جهاد مراجعه کنند و با توجه به اراضی که در اختیار دارند، حواله تحویل کود به آنان داده می شود بر این اساس قیمت کود اوره در کیسه های ۵۰ کیلوگرمی ۱۵۰ هزار تومان است.
وی در پایان گفت :انواع کود شیمیایی از طریق ۴۴ کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان شهرستان توزیع می شود.

اخبار برگزیده