اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان

آقای بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت در سالجاری بر اساس سهمیه 120 هزار تنی انواع کودهای کشاورزی که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای استان همدان در نظر گرفته شد، 94 هزار و 400 تن ازته، 20 هزار و 300 تن پتاسه و 6100 تن فسفاته می باشد .

وی گفت از مقدار سهمیه استان، تا 15 آبانماه، مقدار 63 هزار و 450 تن ازته، 9 هزار و 370 تن فسفاته و چهار هزار و 530 تن پتاسه برای استان تأمین و تدارک شده است.

ایشان با اشاره به تخصیص کودهای کشاورزی توسط دفتر مرکزی شرکت از پتروشیمی ها و مبادی کرمانشاه، لردگان، مرودشت شیراز، ارومیه، عسلویه، بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس گفت عملیات توزیع از پتروشیمی ها و مبادی به مقصد استان همدان بصورت شبانه روزی از طریق ناوگان حمل و نقل انجام می گیرد تا کود مورد نیاز کشت های استان به موقع تأمین گردد .  

وی افزود بر اساس سیاست های کلی شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت های تولیدکننده کودهای کشاورزی، محصولات کودی تولیدی پس از نمونه برداری و آنالیز کود در آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی واقع در کرج، درصورتی که استانداردهای لازم را کسب نمایند، از طریق کارگزاران و عاملین فروش این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که در سالجاری تاکنون مقدار 2600 تن کود شامل 1600 تن فسفاته، 800 تن پتاسه و 200 تن سولفات آمونیوم توزیع شده است.

الیاسی افزود این کودها طبق سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان و بر اساس سامانه پهنه بندی و با صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه حمل و نقل و پایش توزیع می گردد .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در پایان گفت این شرکت آمادگی کامل دارد تمامی برنامه کودی استان را محقق و در اختیار کشاورزان عزیز قرار دهد و از کشاورزان و باغداران عزیز درخواست کرد تا با ثبت باغ و زمین زراعی خود در سامانه پهنه بندی، کود مورد نیاز خود را به راحتی دریافت نمایند.