اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛

 

حسین عطائی سلامی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از تخصیص 196 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای (ازته، فسفاته و پتاسه) برای مصرف محصولات الگوی کشت استان خبر داد.

عطائی با اشاره به شبکه بزرگ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون 65 درصد از میانگین انواع کودهای یارانه ای را با رصد و پایش الکترونیکی، تدارک و تامین نموده و میزان 58 درصد از آن ها توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان افزود: در راستای سیاست های دولت مردمی سیزدهم و برنامه تعیین شده فصل کشت جاری بیش از 196 هزار و 300 تن انواع کود کشاورزی یارانه ای بوده که تا کنون در 9 ماهه سال جاری میزان 122 هزار و 500 تن بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی گفت: از این میزان، حدود 96 هزار و 251 تن آن را کود اوره، بیش از 18 هزار تن آن را انواع کود فسفاته و 8 هزار و 300 تن را کود پتاسه تشکیل می‌دهد.

مهندس عطائی سلامی در خصوص کشت پاییزه نیز عنوان کرد: در حال حاضر 4 محصول اساسی شامل گندم، جو، کلزا و زعفران به اتمام رسیده که تاکنون برای این موضوع بیش از  36 هزار تن کود اوره، 11 هزار تن انواع کود فسفاته و 4 هزار تن کود پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است.

وی با تاکید بر گزارش سازمان جهانی غذا فائو خاطر نشان کرد: براساس گزارش این سازمان استفاده از کود ۳۳ درصد در افزایش راندمان محصولات اثر دارد و حتی در برخی از کشورها با در نظر گرفتن سایر مولفه‌ها استفاده از کود تا ۶۰ درصد راندمان تولید را بالا می‌برد.