اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان

آقای بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: براساس سهمیه 120 هزار تنی کودهای کشاورزی سال 1402 که توسط وزارت جهاد کشاورزی برای استان همدان در نظر گرفته شده است ، از ابتدای فروردین ماه سالجاری تا پایان آذرماه، مقدار 88 هزار تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است.

این مقام مسئول یادآور شد که در همین مدت زمان سال گذشته حدود 72 هزار و 200 تن انواع کودهای کشاورزی در استان همدان توزیع شده بود که در  مقایسه با توزیع سالجاری 15 هزار و 800 تن معادل 22 درصد افزایش را نشان میدهد.

ایشان با بیان اینکه از مقدار 87 هزار 900 تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده 73 هزار و 100 تن ازته، 11 هزار تن فسفاته و 3 هزار و 900 تن پتاسه بوده است گفت در این 9 ماه گذشته از سالجاری 73 درصد از برنامه کودی استان محقق شده است.

آقای الیاسی افزود با استفاده از ذخیره راهبردی انباری کود و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت های بهاره و پاییزه را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

وی از رابطه مستقیم تغذیه گیاهی مناسب و بهینه با امنیت غذایی مردم گفت که از طریق افزایش بهره وری و تولید حاصل می شود که تمامی همت مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بر این است که کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت های کشور را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهد.