اخبار

 به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام ، ضمن بیان آمار و اطلاعات دقیقی از مجموعه فعالیتهای این شرکت  اعلام کرد:  از ابتدای  سال جاری  تاکنون، عملکرد شرکت قابل قبول بوده است. به طوریکه در مجموع انواع نهاده های کشاورزی شامل  انواع کودهای یارانهای ،  بیش از 37 هزار و 432   تن انواع کود شیمیایی  تدارک یا توزیع  شد.

وی  تصریح کرد:نکته قابل توجه در زمینه تلاش شرکت برای اجرای برنامه ابلاغی وزارت متبوع در زمینه تامین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی یارانه ای این است که با وجود کاهش بارش باران در این  استان ، تغذیه خاک و گیاه به بهترین وجه به انجام رسیده و درحال حاضر شاهد هستیم که65درصد از برنامه ابلاغی به  بیش از 37 هزار 432  تن انواع کود های یارانه ای ازته ، فسفاته و پتاسه  در قالب الگوی  کشت در  اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

بیگی با تاکید بر اینکه برنامه مصوب سال جاری تامین 56 هزار و 919 تن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه اعلام شده است، گفت:  بخش عمده آن حدود ۹۰ درصد از محل منابع داخلی تامین خواهد شد و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام اظهار کرد: که  انشالله بتوانیم با برنامه  ریزی  کوتاه مدت و میان مدت تا پایان سال  جاری از مقدار مورد انتظار کود عبور کنیم  و با ترویج و فرهنگ سازی  مصرف متعادل  انواع  کود های  ازته ، فسفاته و پتاسه به همراه کود های  آلی  و بیولوژیک  نیز به وضعیت خوبی از نظر استاندارد  جهانی برسیم تا کارایی  تولید  افت نکند.

 

کلمات کلیدی : برنامه ابلاغی کود ایلام
اخبار برگزیده