اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد،

محمد حسن زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از اضافه شدن 200 تن کود سوپرفسفات ساده به سبد کودی استان یزد خبر داد.
وی افزود: این کود برای ابتدای فصل کشت استفاده میشود و همچنین برای مصارف باغی ، زراعی، گلخانه ای و فضای سبز به کار میرود.
زارعیان در خصوص خواص این کود کشاورزی این چنین بیان کرد: عنصر فسفر دومین عنصر حیاتی جهت تولید محصول کشاورزی در بیشتر خاکهای ایران است. این عنصر نقش زیادی در متابولیسم گیاهی داشته و یکی از عناصر غذایی ضروری برای رشد و توسعه گیاه است که تامین مقدار کافی فسفر باعث رشد سریع، افزایش رشد ریشه و زودرسی محصول می شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کود سوپرفسفات ساده یکی از انواع کودهای فسفاته بوده و علاوه بر فسفر دارای عناصر مغذی دیگری نظیر گوگرد و کلسیم است و این کود مناسبترین و ارزانترین کود جهت تولید دانه های روغنی، نیشکر و سیب زمینی است که در زمینهایی با فقر عنصر گوگرد، نیاز محصول به این عنصر را مرتفع می نماید و ثابت شده است که مصرف این کود بین 15 تا 25 درصد شاهد افزایش تولید محصول مورد نظر خواهیم بود.
وی در آخر افزود : شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد تمامی تمهیدات ذخیره سازی کود را در نظر گرفته و از بابت ذخیره و توزیع کود کشاورزی به کارگزاران و کشاورزان عزیز مشکلی نخواهیم داشت.