اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال وبختیاری  از توزیع ۲۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در ۱۰ ماهه سال جاری  خبر داد.
 
 محسن مهدوی  گفت: از ابتدای  سال‌جاری تا پایان دی ماه  ۲۵ هزار تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده که براساس سهمیه ۳۲هزار تنی کودهای کشاورزی سال ۱۴۰۲ وزارت جهادکشاورزی برای استان  نزدیک به ۷۵ درصد از برنامه کودی استان محقق شده که در مقایسه با توزیع مدت مشابه سال قبل معادل ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
مهدوی افزود:  از میزان  ۲۵ هزار تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده، (۱۷ هزار و ۹۲۰ تن ازته)( ۳هزار و ۹۶۰  تن فسفاته) و (۳ هزارو ۵۷  تن پتاسه) بوده است که با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و مراکز جهاد کشاورزی بخشها  توسط ۴۵ کارگزار فعال  فروش نهادهای کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرستان‌های استان از طریق صدور حواله در سامانه پایش توزیع شده است.
 
علی اکبرمیرزائی مسئول پایش و نظارت شرکت دراین راستا  گفت:در سال جاری بیش از ۵۹هزار و ۶۳۳فقره حواله الکترونیک برای ۵۴ محصول زراعی و باغی صادرشده  که از این تعداد ۴۲ هزار و ۱۱۲ عدد برای محصولات زراعی و تعداد ۱۷ هزارو ۵۲۱ عدد برای محصولات باغی از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی  به منظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند، مصرف بهینه کود کشاورزی، حذف واسطه‌ها و حواله‌های فیزیکی صادر شده که بیشترین فقره حواله ۲۵ هزارو ۹۴۸ عدد برای محصول گندم بوده است . 
 
 میرزایی افزود:  سامانه پایش مواد کودی امکان رصد ، کنترل سریع و به روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل‌ گیرنده را فراهم می‌کند.
 
 وی خاطرنشان کرد: کودهای یارانه ای موجود در انبار استان قبل از توزیع آزمایش و آنالیز می‌شوند و کشاورزان می‌توانند با اطمینان کامل از این کودها که با برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می‌شود استفاده کنند.
اخبار برگزیده