اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم،

 

حسین زند روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با توجه به اهمیت و اولویت محصولات اساسی کشاورزی همچون گندم در کشت پائیزه و تاثیر و نقش اساسی این محصولات در پایداری امنیت غذایی کشور، برای محصولات کشت پائیزه سالجاری استان قم انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای به موقع تامین و تدارک دیده‌ شد.

وی اضافه کرد: برنامه کودهای کشاورزی یارانه‌ای مصوب ابلاغی استان در سالجاری ۱۷ هزار و ۷۰۲ تُن شامل کودهای سه گانه ازته، فسفاته و پتاسه بوده‌است که از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۰ درصد برنامه مذکور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در قم تامین، تدارک و به استان حمل شده‌است.

وی ادامه داد: این میزان کود یارانه‌ای برای مصرف کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان توزیع شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ هزار تُن رشد داشته‌ایم؛ در همین راستا و در ۱۰ ماه سپری شده از سال بیش از ۱۱ هزار تُن کودهای ازته و چهار هزار تُن کودهای فسفاته و ۲ هزار تُن کودهای پتاسه در بخش کشاورزی استان قم توزیع و مصرف شده‌است.

زند با اشاره به توزیع و تحویل به موقع کود در قم، افزود : شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه‌ریزی های به‌عمل آمده کلیه محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب برای مصرف بخش کشاورزی به انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در قم و کارگزاران فروش توزیع و حمل شده و در دسترس متقاضیان قرار گرفته‌است.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است

اخبار برگزیده