اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد،

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد وظیفه تأمین و توزیع کود و سم برای کشاورزان استان را برعهده دارد.

به گزارش محمد حسن زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد، سهمیه کود کل کشور در سال جاری برابر با ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده که از این میزان، ۳۲ هزار و 514 تن به عنوان سهمیه استان یزد اختصاص یافته است که از میزان سهمیه کود استان یزد، ۲۷ هزار و ۴۶۰ تن به استان تحویل داده شده و از این مقدار تحویل شده، 21 هزار و 640 تن توسط ۶۰ کارگزار استان به کشاورزان تحویل داده شده است.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد علاوه بر تامین کود، مسئولیت تأمین و توزیع سم برای کشاورزان استان یزد را نیز بر عهده دارد. در سال جاری مقدار ۴ هزار و ۴۱۷ کیلو سم در استان یزد توزیع شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت : استان یزد دارای ۳ کارخانه تولید کننده کود است که کارخانه کیمیا داران کویر، یکی از بزرگترین تولید کنندگان کود سوپرفسفات تریپل در کشور با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کود در سال ، این کارخانه در سال جاری موفق شده است که ۳۲ هزار تن کود تولید و به چرخه توزیع کشور وارد کند.

همچنین کارخانه فرایند کود و سم بافق، تولید کننده کود فسفات ۱۳ درصد و سوپر فسفات ساده با ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در سال ،  در سال جاری موفق شده است که حدود ۳۳ هزار تن کود تولید و به سراسر کشور ارسال کند.

از دیگر شرکت های تولید کننده کود شرکت توسعه گستر کویر، تولید کننده کود سولفات پتاسیم پودری با ظرفیت حدود ۱۰ هزار تن در سال ، که این شرکت در سال جاری موفق شده است ۳۵۰۰ تن کود تولید و به سراسر کشور ارسال کند.

در پایان زارعیان خاطر نشان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد در سال ۱۴۰۲ عملکرد موفقی را در زمینه تأمین و توزیع کود داشته و حدود 7000 تن انواع کود کشاورزی را جهت کشت پاییزه توزیع شده است که رشد 23 درصدی را به نسبت سال قبل نشان میدهد بحمدالله موجودی انبار ها در وضعیت مناسبی است و هیچ گونه کمبودی بابت تامین کود در استان نخواهیم داشت.

اخبار برگزیده